27 ianuarie 2011

152 de ani de la MICA UNIRE la Madaras

Luni, 24 ianuarie 2011, a fost şi pentru noi sărbătoare. Împreună cu elevii claselor I-IV şi cu doamnele învăţătoare Balaj Nicoleta şi Ţenţ-Haşaş Iuliana de la S08 Mădăras, am sărbătorit împlinirea a 152 de ani de la Mica Unire.
Doamna învăţătoare Balaj Nicoleta prezintă semnificaţia zilei de 24 Ianuarie 1859 şi rolul Unirii Principatelor Române în formarea statului modern România.

Doamna învăţătoare Ţenţ- Haşaş Iuliana descrie personalitatea domnitorului Alexandru Ioan Cuza şi marile lui reforme.
Eu am prezentat elevilor câteva cărţi care descriu fenomenul Unirii şi activitatea lui Cuza ca domn al României şi câteva povestiri cunoscute: Moş Ion Roată şi Unirea, Moş Ion Roată şi Vodă Cuza, Cuza Vodă şi sultanul şi le citesc din volumul Cuza – Vodă în tradiţia populară poveştile Un plugar povesteşte şi Ocaua lui Cuza.

Eleva Vaczlavik Natalia citeşte povestirea Cuza-Vodă şi sultanul.
Toţi participanţii cântă şi joacă Hora Unirii.

La final împart elevilor un material care conţine poza lui Cuza, câteva date despre el şi versurile poeziei Hora Unirii de Vasile Alecsandri.

Cei care au dorit au putut vizita biblioteca unde am realizat o expoziţie cu referate despre Cuza, semnificaţia Unirii Principatelor, poze ale lui Cuza ş.a.

Bibliotecar,Marinela Aristan

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării