4 aprilie 2015

Lecturi de weekend 39

Saptamana trecuta , in 2 aprilie a fost Ziua Internationala a cartii pentru copii, zi care coincide cu ziua de nastere a lui Hans Christian Andersen (n. 2 aprilie 1805, Odense, Danemarca)  scriitor și poet, rămas celebru în special pentru poveștile sale.
Povestile lui cele mai cunoscute  sunt  Prințesa și mazărea – 1835 , Degețica – 1835 , Cutia cu iască – 1835 , Mica sirenă – 1836, Hainele cele noi ale împăratului – 1837, Lebedele – 1838 , Soldățelul de plumb – 1838, Privighetoarea – 1844, Rățușca cea urâtă – 1844 .

Privind in trecut imi amintesc  cat de zguduita am fost cand am citit Mica Sirena. Pe acea vreme nu  aparuse inca la televizor varianta indulcita si cu happy end a acestei povesti. Cum sa mori dupa ce ai sacrificat atat de mult pentru baiatul pe care il iubesti? Cum sa nu te aleaga pe tine? Tu care ai trecut peste lumi - ai dat nemurirea pe-o sarutare?


In aceiasi carte  de povesti a editurii Biblioteca Pentru Toti printre alte povesti mai era Spiridusul din trandafir,  alta poveste de groaza,  mai ales pentru un copil. Nu mai gasesc acel volum in biblioteca, dar am gasit pe net textul integral si va invit, pe cei mari , nu pe cei mici sa il cititi.





Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării