27 iulie 2009

Efectele accesului la informaţie

Pentru mulţi calificarea Bihorului în programul Biblionet a fost o surpriză.
Clar nu suntem cei mai tari din ţară, nici ca Bibliotecă Judeţeană nici ca biblioteci publice din judeţ. Am avut însă şansa să fim foarte aproape de informaţie.
Ţin minte că prima intâlnire cu acest proiect a fost in cadrul Conferinţei ANBPR de la Sibiu in 2007. Nu am reţinut mare lucru atunci, erau puncte care mă interesau mai mult.
Apoi am avut şansa sa fiu selectată pentru aplicarea sondajelor CURS în Bihor în cadrul aceluiaşi proiect, iar apoi sa continui să lucrez cu echipa IREX pentru Evaluarea Capacităţii Instituţionale a Asociaţiei.Asta a însemnat încă 3 întâlniri de lucru în ţară şi aplicarea unui set de sondaje pe acestă temă în 3 judeţe.Toate pe parcursul anului 2008.
Practic am văzut cum proiectul Biblionet creşte şi se conturează cu ajutorul bibliotecarilor din cele 5 judeţe, centre pilot: Sălaj, Hunedoara, Tulcea, Iaşi şi Bucureşti( biblioteca metropolitană) . Am mai văzut că nici una din cerinţe nu era imposibil de atins, că important era să vrei să faci ceva şi să cauţi toate mijloacele pentru a indeplini acel ceva pe care îl doreşti.
Un an de zile am avut ocazia să modulez munca mea de metodist pe cerinţele pe care proiectul le descria: să vorbesc la întâlnirile noastre periodice despre proiect, să discutăm pe teme de diversificare a serviciilor bibliotecilor, despre scrierea de proiecte, despre implicare în viaţa comunităţii. Am prezentat apoi primarilor proiectul ca şi o posibilitate de creştere a comunităţii cu ajutorul bibliotecii.

Desigur acesta a fost primul pas, şansele de a fi selectaţi în prima etapă erau încă departe.
Apoi a inceput completarea aplicaţiei, comunicarea intensă cu cele 20 de biblioteci care s-au înscris în proiect...şi împreună am reuşit.

Am dorit foarte mult să reuşim să ajungem în proiect după prima selecţie pentru a avea ocazia ca în fiecare din seriile următoare să mai aducem 10-15 biblioteci publice din Bihor în proiect şi la sfîrşitul proiectului să putem spune :
Da avem 99 de biblioteci publice funcţionale în Bihor, cu centre de Internet căutate şi apreciate de locuitorii care le folosesc.

Poate acum această idee pare iar o utopie, timpul şi măsura efortului pe care îl vom face va hotărî.

Cred că zilnic trecem pe lângă diverse ocazii de a schimba lucrurile, dar întoarcem capul indiferenţi imaginându-ne că nu avem şanse.
E verificat. Se poate câştiga. Îndrăzniţi doar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Care este parerea ta?

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării