24 martie 2015

Biblioteca Diosig -Raport de activtate pe anul 2014


România, Județul Bihor, Comuna Diosig
Biblioteca  Publică  Diosig

1.      Implicarea în viaţa comunităţii

  1. Acţiunile culturale ale bibliotecii.

Activităţi permanente:

  • Pentru clasele V-VIII  organizăm lunar cercuri literare pe diferite teme actuale ale perioadei.

  • Cerc literar în omagiul marelui poet Mihai Eminescu
  • Dragobete – cerc literar
  • Mărțișoare – cerc literar
  • Toamna –Poveste de Crăciun



  • Elevii claselor I.  și ale claselor pregătitoare fac prima vizită „oficială” la bibliotecă.
  • Cu ajutorul echipamentului şi internetului din bibliotecă elevii sunt implicaţi în mai multe proiecte naţionale şi internaţionale.
  • Pin proiectul „ Szitakötő” în parteneriat cu Școala Gimnazială nr.1 comuna Diosig și Fundația  „ Liget Műhely” Ungaria, elevii și învățători fac diferite activități în bibliotecă.
  • Am pregătit suporturi educaționale pentru prelucrarea temelor legate de proiect.
    Menő cipők ppt.
    Párnáról párnára ppt.
  • În luna februarierie, în biblioteca, am făcut demersuri pentru a buna desfăşurare a Carnavalului din Şcoala Gimnazială nr.1 comuna Diosig, alevii au făcut prezentări power point despre istoria şi semnificaţia carnavalului şi au descărcat muzică şi videoclipuri pentru karaoke.
  • La Ziua culturii maghiare am participat cu elevii claselor V-VIII la o acțiune internațională, unde am recitat imnul Ungariei deodată cu mii de oameni din întreaga lume. Acțiunea a fost încărcată pe youtube: https://www.youtube.com/watch?v=niCkcUDCAWk
  • Cu ocazia zilei  cărţii am organizat activități cu elevii claselor I-IV.
    Am vizionat ppt-uri despre semnificația zilei și despre  istoria cărții.
  • În cadrul acţiunii internaţionale „Hai pe net” am organizat mai multe activităţi pe tema conşiinţării în folosirea internetului. Am organizat acţiuni la şcoală cu prof. de informatică și psihologul școlar.
  • În cadrul Programului “Să știi mai multe – să fi mai bun“ am colaborat la proiectele de conștientizare a elevilor legate de protecția mediului, istoria cărții, trecutul poporului etc. Au făcut vizită și grădinarii, am organizat vizionări de filme.
  • În cadrul proiectului internațional cu titlul "Gyökerek" "Rădăcini", câștigat în colaborare cu Institutul Balassi din Ungaria  în perioada octombrie- iunie am avut numeroase activități. Tema proiectului a fost promovare și păstrarea valorilor locale.

  • Pregătirea materialului pentru concurs de istorie locală- ianuarie
  • Alcătuirea echipelor- februarie
  • Ședință de părinți, prezentarea proiectului- februarie
  • Aranjarea lăcașurilor de veci a stămoșilor din cimitirul localității- martie,aprilie
  • Promovarea meșteșugurilor vechi- 10 aprilie
  • Concurs de istorie locală- 11 aprilie
  • Excursie la Valea lui Mihai și în Carei- 10 mai
  • Expoziție cu pozele și cu lucrările copiilor- 23 mai
  • Închiderea festivă a proiectului- 2 iunie
  • Închiderea festivă a proiectului- 2 iunie
  • Realizarea raportului financiar- 30 iunie

  • Am încărcat pe e-book reader o serie de cărți electronice, printre altele lecturile obligatorii care nu au existat în bibliotecă.
  • Am participat la organizarea și promovarea activităților din  cadrul proiectului „Let’s do it, Romania!”
  • În octombrie am organizat cercul literar și artistic „Toamnă tristă” cu elevii dinn secția maghiară, și cu titlul E toamnă iar ... „ cu secția română
  • Organizez  și anul acesta pentru 72 de persoane vizite regulate la Teatrul din Oradea.
  • Cu ocazia Lunii internaționale a bibliotecilor școlare am participat la proiectul internațional „Bookmark exchange” – partenerul nostru fiind o școală din Marlborough Science Academy, orașul St. Albans  din Marea Britanie .
  • Datorind faptului că biblioteca s-a mutat în Castelul Zichy unde se află Muzeul al obiceiurilor si obiectelor traditionale, organizez vizite pentru grupuri de elevi.

B. Sprijinul autorităţii locale este  bună.  Biblioteca este sprijinită de Şcoala şi de Primăria locală.

2.      Activitatea cu publicul
  •  În anul 2014  am achiziţionat  22 de volume, astfel fondul de carte a ajuns la 8156  de volume . ( În  gestiunea Bibliotecii Școlare am achiziționat 146 de volume astfel fondul de carte a ajuns la 14424 de volume)
-        Biblioteca are 386 utilizatori activi  și 55 utilizatori noi înscriși.

3.      Pregătirea profesională a bibliotecarilor

- Sunt studentă la Universitatea Babeș- Bolyai Cluj Napoca, la Facultatea de filosofie și istorie, profilul Științe ale informării și comunicării, anul II.

4.      Aspectul bibliotecii

În octombrie biblioteca s-a mutat în Castelul Zichy, renovat recent.
Instrumente de informare

În luna iunie 2010 am deschis Blogul bibliotecii de pe care cititorii poate să informeze despre activitatea bibliotecii şi a comunităţii .
Adresa blogului este: http://bibliotecadiosig.blogspot.com


5. Mediul ambiental interior şi exterior.

Locația nouă a bibliotecii va fi mult mai primitor decât fosta locație.


Diosig, 10.02.2014                                                              Întocmit de
                                                                                        Durko Irina, bibliotecar

Animalele prietenoase la Filiala Decebal

Joi, 21 martie 2024, am pus în "vitrină" a doua expoziție din acest an, formată din nouă desene realizate de copiii de la Grădiniț...

Wikipedia

Rezultatele căutării