26 martie 2015

În lumea basmelor la grădiniţa din Salonta


Ziua de 25 martie a. c. a fost o zi specială în viaţa mea de bibliotecar: am vizitat Grădiniţa Prichindel / Manócska Óvoda din Salonta. În cadrul parteneriatului am avut un program comun cu doamna educatoare Nica Ecaterina.

Micuţii au fost foarte bucuroşi, deschişi la discuţii. Am dus cu mine câteva volume de poveşti, frumos ilustrate, din care le-am citit. Le-am propus mai multe titluri, dintre care copii au ales o poveste modernă despre două surori care se tot certau, şi povestea Răţuşca cea urâtă de Hans Christian Andersen. Am propus această poveste, fiindcă peste câteva zile aniversăm 210 ani de la naşterea marelui povestitor danez, şi totodată sărbătorim şi Ziua Internaţională a Cărţii pentru Copii.

A urmat un joc: i-am rugat să creeze împreună o poveste, fiecare copil adăugând la ea câte o idee. Am vrut să notez povestea, dar nu am reuşit în totalitate, deoarece un băieţel a fost foarte inspirat, cu imaginaţie bogată, fără să stea mult pe gânduri. În final s-a conturat povestea, care a fost intitulată: Barza şi rândunica.

Pe lângă jucării copii au la dispoziţie şi câteva cărţi. Unele dintre ele având foi rupte le-am recondiţionat împreună, pentru a putea fi folosite în continuare. M-au încântat cu glasul lor, interpretând în limba maghiară și română cântece dedicate mamelor.

Următoarea noastră întâlnire va avea loc în cadrul programului Şcoala altfel, la bibliotecă.
Mulţumesc doamnei educatoare Nica Ecaterina pentru invitaţie şi pentru surpriza deosebită.















Rugină Irina
bibliotecar responsabil,
Biblioteca Municipală „Teodor Neş“ Salonta

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării