26 martie 2015

Madaras- Raport de activitate pe 2014



În perioada ianuarie-august 2014 (din septembrie a intrat în renovare) biblioteca noastră a fost vizitată de 1677 persoane, numărul documentelor difuzate fiind de 772 şi  a celor consultate în bibliotecă de 425. Au fost organizate 22 programe culturale şi 9 expoziţii. La finele anului fondul de carte existent era de 4697 volume şi numărul utilizatorilor activi de 82.
Am participat la Biblioteca Municipală „Teodor Neş” din Salonta la întâlnirea metodică semestrială la care am discutat despre: „Servicii de bibliotecă-asemănări şi deosebiri între bibliotecile din România şi cele din străinătate”; „Rapoartele anuale şi rolul lor”.   
În cadrul săptămânii “Şcoala altfel”, pe lângă activităţi de promovare a lecturii şi a cărţii pentru copii, la biblioteca noastră a avut loc şi activitea „În lumea poveştilor” la care au participat elevii de la școala din Mădăras și grădinița din Homorog.

În vacanţa de vară am organizat activitatea ”În lumea basmelor” activitate care a avut 65 de participanți. La activitatea de premiere din 20 august a participat și d-na metodistă de la BJ Oradea Delia Pantea. Cărțile pentru premiere au fost primite de la Fundația culturală de pe lângă BJ Oradea.

În 27 noiembrie am participat la  Ziua Portilor Deschise la Biblioteca Jdeteana, eveniment ce a avut loc la Biblioteca Judeţeană Oradea.
În martie şi aprilie am distribuit adresele de la APIA pentru  fermierii din comuna noastră.


M-am ocupat de actualizarea site-ului www.hurojobs.eu  prin postarea unor articole şi anunţuri referitoare la locurile de muncă disponibile în comuna noastră şi în oraşele Salonta şi Oradea.
Am prelucrat şi înregistrat toate cărţile primite ca donaţie pentru a fi puse la dispoziţia cititorilor.
Am postat articole despre activitățile desfășurate și fotografii pe site-ul bibliotecii http://bibliotecacomunalamadaras.blogspot.ro/
Din octombrie am început întocmirea listelor cu cărțile care vor fi propuse pentru casare.
Chiar dacă nu funcționează serviciul de împrumut activitatea bibliotecii a continuat prin unele activități desfășurate împreună cu GPN Homorog. Copiii au venit, împreună cu d-na educatoare Matei Florentina să vizioneze filme de desene animate sau să admire cărțile din literatura pentru copii, cărți  frumos ilustrate.
Pentru anul 2015 îmi propun continuarea parteneriatelor cu grădiniţa şi şcoala. Voi încerca să păstrez interesul pentru lectură mai ales în rândul copiilor printr-o colaborare mai bună cu doamnele profesoare, atragerea utilizatorilor cu noi servicii (ex. Instruirea în folosirea calculatorului a copiilor fără posibilităţi şi doritori să înveţe câte ceva despre calculator).

Activitatea Ansamblului CUNUNIȚA
În acest an am participat la festivalul-concurs „Vetre folclorice” şi am obţinut premiul I.
La începutul lunii martie, 6 perechi de dansatori din grupa mare au participat, alături de o delegaţie a GAL „Euro-Crişana”, la acţiunea „Mărţişor european” deşfăşurată la Bruxelles-Belgia. Prin dansurile şi obiceiurile prezentate au adus în sufletele românilor noştri aflaţi departe de ţară, care au venit într-un număr foarte mare la spectacolele prezentate în capitala europeană, alinarea dorului de locurile natale, de cântec, de joc şi voie bună şi chiar o lacrimă de bucurie în ochii multora dintre ei.
În perioada  7 - 10 iunie, grupa mică a ansamblului, a participat la Festivalul Internaţional  de Folclor PRIETENI ÎN EUROPA  organizat de ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti și pentru prestația pe care au avut-o au obținut statutul de invitat special pentru festivalul din anul 2015.
Între 14 – 16 august au participat la Zilele orașului Geoagiu.
În 3 septembrie am fost la ”Festivalul sarmalelor” la Salonta.
La sfârșitul lunii noiembrie am participat la gala ”Vetrelor folclorice” unde am obţinut o diplomă de excelenţă pentru prestaţii artistice deosebite şi rezultate remarcabile în conservarea şi valorificarea folclorului bihorean autentic iar în 18 decembrie am fost la colindat.




Referent cultural
Aristan Marinela

Despre biblioteca;


„Biblioteca este locul unde venim cu plăcere pentru a împrumuta cărţi şi pentru a participa la activităţile organizate de doamna bibliotecară. Aici citim, povestim, ne jucăm şi suntem mereu înconjuraţi de dragostea doamnei bibliotecare care este pentru noi ca o mamă.”
                                    SZEKEREŞ ANDRADA  elevă în clasa a IV-a

         „Un om care citeşte este mai bogat sufleteşte.
         Copiii trebuie să-şi însuşească multe cunoştinţe pentru a putea realiza ceva în viaţă. Pe lângă informaţiile pe care le primesc în şcoală este necesar să citească multe cărţi.
         Unii părinţi nu au posibilitatea financiară de a le cumpăra copiilor cărţi şi singura sursă de carte pentru aceşti copii este biblioteca.
         Biblioteca din Mădăras oferă o gamă variată de carte. Doamna bibliotecară  Aristan  Marinela îi primeşte cu drag pe elevi şi îi sprijină în alegerea cărţilor pe care vor să le citească.
         Copiii din clasa a IV-a sunt cititori fideli şi participă în număr foarte mare la toate activităţile la care sunt invitaţi.”
                     BALAJ NICOLETA -  învăţătoarea clasei a IV-a de la Şcoala

                                                           Gimnazială nr.1 Mădăras  

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării