20 mai 2017

In cautarea sensului vieții - Zbor de Fluturi

În 2016 si in 2017 au apărut  volumele I si II ale cărții Zbor de fluturi   de Livia Dale, la Editura Treira.


Suntem   în fața a doua mici volume care  învie lumea satului bihorean din zona Beiusului. Cartea este scrisă in dialectul local pe care autoarea îl stăpănește încă, deoarece a crescut acolo si acea lume trăiește în ea.  

Intr-un mic interviu acordat autoarea mentiona:
”Este o scriere de suflet adresată în primul rând familiei pentru ași cunoaște strămoșii ; de asemenea mă adresez celor care își mai amintesc vag de această lume de mentalități și credințe , spre aducere aminte, și mă mai adresez celor tineri pentru a le arăta o lume pe care ei nu o cunosc.
Mi s-a reproșat folosirea excesivă a graiului binșean  dar eu, simt folosindu-l  că mă integrez într-o lume autentică, pe care pot să o redau aidoma pentru că mă identific cu ea.
Recreez în carte portretul unor oameni care mi-au marcat, la modul profund caracterul și personalitatea. Mama Nuța, personajul central, monument de înțelepciune nativă venită din tradiție e un exemplu de femeie puternică , devotată familiei  până în ultimele clipe de viață, care fără studii de psihologie și sociologie a înțeles rolul femeii într-o familie și importanța familiei pe toate planurile.
Fără a citi cărți de parenting a crescut trei generații de copii folosind bunul simț și experiența ancestrală. 
Cititorul va întâlni în timpul lecturii pastile de în înțelepciune feminină, adunate din experiența personală pentru cei ce au ochi de văzut și urechi de auzit pentru că tot bătrâna bunică spunea ” Omul cât trăiește învață , prostul învață pe propria piele iar deșteptul pe pielea altora.”

Volumul I are un cuvânt înainte emoționant scris de conf. univ. dr. Dan H. Popescu care remarcă o carte autentică, cu un personaj autentic.   
Mă consider privilegiată  că le am că le-am citit si pot să consemnez existența lor .
Volumul 1  se găsește  și poate fi imprumutat de la  Biblioteca  .


Șezătoare în martie

  Cu frecvență bilunară continuă și Șezătoarea de la bibliotecă, ultima întâlnire a fost în data de 28.03 de la ora 17. Chiar dacă bibliotec...

Wikipedia

Rezultatele căutării