21 iulie 2022

Dumbrava - Biblioteca Bunicilor

 ”Biblioteca Bunicilor” proiectul demarat în luna mai, merge înainte pas cu pas. Obiectivul proiectului este  acela de a duce cărți, a le organiza și a face activități cu ”Bunicii” aflați în instituții de ocrotire.

În  data de 20 iulie am făcut a treia vizită la Dumbrava, căminul condus  de domnul Viorel Pașca, locația în care Dumnezeu poartă de grijă. Echipa din Biblioteca Județeană ”Gheorghe Șincai”  care merge la Dumbrava  și ține legătura cu administratorii de acolo este formată din Aurica Roșca și Delia Pantea.

Am ales o zi de miercuri pentru a nu ne interfera cu activitățile din cămin și pentru a putea povesti cu locatarii  despre efectele intervențiilor noastre de lunile trecute.

În clădirea centrală exista dulapuri și rafturi pline  de carte din donații care formează o bibliotecă. Am sortat cărțile și am încercat să le aranjăm în așa fel încât titlurile interesante să fie cât mai accesibile.

Am triat cartea pentru copii , carte școlară și am pus-o deoparte, am notat cererile exprese de lectură ale celor câțiva cititori pentru care acea bibliotecă nu mai oferă nimic nou.




De la ora 11 la ora 13 am mers să ne întâlnim cu doamnele de la 78: Mirela, Monica, Florica, Ralița, Katalin, Ana, Leontina, Viorica, Livia, Florica, Anișoara, Elena , Ecaterina și Katia.

Ne-au arătat ce au lucrat de data trecută și apoi am împărțit  materiale pentru lucru de mână, tricotat și brodat și câteva  reviste National Geografic. Ne-au inundat iar cu cereri pe care le-am notat cu atenție.

A început apoi o șezătoare, ne-am mai uitat prin reviste și am lăsat doamnele să depene amintiri.
Culoarea portocalie a pozelor e dată de culoarea plasticului cu care este acoperită veranda.








După ora 13 am mers la  clădirea  în care are loc programul de after school și cel de vacanță pentru copiii din Dumbrava unde  coordonator este Adelina Pașca.
Fiind prima întâlnire am discutat despre modul lor de lucru, nevoile lor și cum putem noi să ne implicăm pentru a ajuta.
De astă dată am dus în jur de 70 de cărți cu care pot lucra momentan și vom găsi o metodă să le ducem exact cărțile de care au nevoie copiii. 
Pentru o vreme au și o tânără voluntară din Germania, Johana, care le ajută pe doamnele învățătoare .



 

Următoarea întâlnire va fi în luna august.


Șezătoare în martie

  Cu frecvență bilunară continuă și Șezătoarea de la bibliotecă, ultima întâlnire a fost în data de 28.03 de la ora 17. Chiar dacă bibliotec...

Wikipedia

Rezultatele căutării