16 noiembrie 2022

La Dumbrava în noiembrie

E mijlocul lui noiembrie ,  încep să se audă  colinde și luminile vor sclipi mai vesele la ferestre în așteptarea Crăciunului care se apropie. 

Cele 6 luni de când mergem la Dumbrava se concretizează în activități coerente și aducătoare de bucurie  pentru rezidenții celor trei locații pe care le vizităm.

Cândva în vară, doamnelor de la casa 78  le-am dus ațe și lână, ele au făcut șnur gen macrame, ne-au dat șnurul și noi l-am transformat în brazi de Crăciun și le-am dus înapoi brazii insoțiți de îngerasi și mosi crăciun home made.




Singure, nu prea sănătoase , fără o familie aproape , doamnele ne-au cerut păpuși, care să le aline dorul  de copiii înstrăinați.
Prima dată de când mergem acolo am văzut bucurie pe fața Katiei, când i-am dat și ei o păpușă. Venită din Ucraina, nevorbind o boabă românește e prima dată când a participat la întâlnirea de pe verandă.



Prin bunăvoința unei colege am avut bani pentru fructe .

Ziua frumoasă de noiembrie le-a permis doamnelor să stea pe veranda casei în care locuiesc.


Alături de noi a fost și de astă dată doamna Maria Matei din Sânmartin .Împreună am cântat colinde am vorbit despre copii , familii, sărbătoare. 
 Anica, una dintre rezidente,  cântă frumos, are o memorie excepțională , știe nenumărate cântece, e venită de undeva din Moldova .
În corpul de clădiri unde e adăpostită biblioteca Maria Matei a cântat și a vorbit cu rezidenții bărbați care au profitat de ziua caldă de noiembrie și au stat afară la soare.







Noi în interior am mai  triat din cărți , am trimis o cutie de cărti la Incești și am discutat cu puținii cititori despre preferințele de lectură.



Am împrăștiat în toate 3 locațiile în care am fost din ornamentele aduse.
Copăcelul alb ornamental a primit globurile făcute din ață și aracet și fundițele roșii, camerele femeilor au primit  moși, îngerași și brăduții din macrame.
Centrul de zi pentru copii a primit manuale destul de noi venite dintr-o donație și cele câteva ornamente rămase.

                                                    

”Biblioteca Bunicilor” proiectul demarat în luna mai, merge înainte pas cu pas. Obiectivul proiectului este acela de a duce cărți, a le organiza și a face activități cu ”Bunicii” aflați în instituții de ocrotire.
În calitate de bibliotecari nu putem acoperi nevoile lor zilnice de hrană sau îmbrăcăminte, noi putem încerca să acoperim în mică măsură, dar constant, nevoia de socializare, de apartenență la lume și un pic din nevoile lor mai personale: o anumită carte, o integramă, o păpușă, un cântec, o discuție, niște ațe, ace, capete de pânză...

Delia Pantea
Aurica Roșca

Animalele prietenoase la Filiala Decebal

Joi, 21 martie 2024, am pus în "vitrină" a doua expoziție din acest an, formată din nouă desene realizate de copiii de la Grădiniț...

Wikipedia

Rezultatele căutării