25 noiembrie 2022

Lecturi de weekend 167


  Confesiunile unei calugărițe budiste de Ani Choying Drolma  apărută la  Editura Humanitas în anul 2017.

In sincronicitate cu campania antiviolenta care se deruleaza in lume in perioada 25 noiembrie 10 decembrie am gasit acesta carte scrisa de o calugarita budista contemporana cu noi. 
Azi 25 noiembrie este ziua combaterii violentei impotriva femeilor.

Ani Choying Drolma a devenit calugarita datorita violentei tatalui ei, care o batea zilnic. A fugit de conditia femeii nepaleze "sotie supusa ...care isi petrece diminetile gatind, dupa-amiezile spaland rufe si noptile satisfacandu-si sotul. Abia as putea sa citesc , dar nu mi-ar pasa cu adevarat pentru ca as avea o droaie de copii de ingrijit si nu mi-as permite sa-mi pierd timpul cu vise sterile."
Ea a sublimat ura si suferinta datorita iubirii neconditionate a invatatorului ei budist Tulku Urgyen Rinpoche, care ii recita la un moment dat :

    Vezi cum m-a chinuit si m-a batut
    Cum m-a aruncat la pamant si m-a jefuit
    Traieste cu aceste amintiri si vei tri cu ura
    Lasa aceste ganduri si traieste cu dragoste.
    In aceasta lume
    Ura nu pune niciodata capaat urii
    Numai dragostea birueste ura 
    Aceasta e stravechea 
    Inepuizabila lege.


A transformat, in multi ani de munca,  energia si talentul ei pentru cantat intr-o scoala pentru fetele nepaleze din familii sarace. In 1998, a infiintat în Nepal  fundatia  Nuns’ Welfare Foundation, pentru educarea și îngrijirea de tinere din familii sarace. In anul 2000 a deschis  scoala Arya Tara iar urmatorul ei proiect este constructia unui spital pentru diabetici.

Remarca ea in epilogul cartii:
"Ma pun in serviciul celor care au nevoie de ajutor ori de cate ori pot. Din pacate, mizeria umana este o groapa fara fund pe care trebuie sa o umplem necontenit cu dragoste si compasiune ca sa-i impiedicam pe cei mai vulnerabili sa se prabuseasca acolo."
Lotusul se naste în noroi, dar floarea sa ramâne întotdeauna alba si curata.

Asta e cea mai mare provocare pentru noi: sa traim în inima unei probleme, dar sa nu fim subminati de ea.

Putem schimba cursul întâmplarilor. Fiecare, la nivelul sau, poate face lumea mai buna. Lumea are nevoie de sfinti. Dar are nevoie si de oameni obisnuiti, simple fiinte umane care pot sa înteleaga durerea celorlalti. Practica budista ne învata sa ne privim dusmanul ca pe un învatator, sa profitam de cel care ne provoaca pentru a ne combate propria negativitate.

Ca un magnet atras în directii opuse, m-am construit în jurul iubirii si urii, violentei si dragostei neconditionate, limitarii si infinitului. Am fost atrasa întâi într-o parte, apoi în cealalta, pâna când receptorii mei interni au încetat sa intre în panica si sa-mi trimita mesaje contradictorii, pâna când mi-am gasit stabilitatea.“

(ANI CHÖYING DROLMA)


Prin intermediul ei cantul mantrelor s-a transformat in hituri.

 

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării