27 august 2013

Lecturi de weekend 26

Dacă cei care citesc prea puțin au o problemă, atunci si noi cei care citim prea mult ne facem probleme cu mâna noastră. Am stat mult timp în fața tarabei și până la urmă am ales două cărți care trebuiau să fie o lectură ușoară ,  captivantă fără prea multe probleme existențiale. Instalată în autocar am deschis cu nerăbdare una din  carțile   cumpărate- Manuscrisul găsit la Accra de Paulo Coelho.

După primele pagini am avut o senzație de greață. Și nu din cauza autocarului ci din cauza senzației de deja văzut și citit în alte forme mai elegante.  Da, noi cei care citim mult ajungem la un moment dat să recunoaștem tiparele folosite de autor. Citeam de fapt pe Kahlil Gibran - Profetul , carte  repovestită într-o formă fără har.

Gibran a cizelat acest poem în proză timp de 25 de ani.  Osho- în lucrarea de comentarii   la  acestă capodoperă   spune- ”Poetul , uneori într-un anumit moment se găsește în același spațiu cu misticul. În aceste clipe rare îi plouă cu tradafiri.”  ”Nu-mi imaginez ca vreodată , în viitor, să apară un alt om cu o cunoaștere atât de profundă a inimii omenești, a necunoscutului care ne înconjoară.”

Stau cu cele trei cărți în față.
Coelho probabil captivat de temă și în lipsă de inspirație a mizat pe incultura de masă și a dat drumul unui nou bestseller.

Osho - mistic, captivat și el de temă a reluat textul lui Gibran și  pe 500 de pagini a dezvoltat și discutat temele inițiale din propriul punct de vedere.

Gibran - poet, vrăjit de cuvinte, idei, viață  și care scriind, ”a lăsat universul să curgă prin el” a creat o nestemată .

Eu aleg și recomand originalul.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Care este parerea ta?

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării