19 iulie 2023

Cavaler al inelului meu

 Ieri 18 iulie 2023 am avut onoarea să mă găsesc într-o selectă și specială companie, la o lansare de carte, credeam eu, la Cercul Militar Oradea .


                                        

Invitația venea de la domnul colonel dr. Constantin Moșincat  și cartea lansată se numea, Cavaler al inelului meu. Mă gândeam că este o carte biografică, după titlul și ținând cont de faptul ca dl. Moșincat este și Cavaler de Clio.

Am avut surpriza să văd că sunt invitată  la un eveniment foarte special, aniversarea a 70 de ani de viață, că stau în vecinătatea familiei domnului colonel și a multor personalități locale și prieteni din școală sau camarazi cu înalte grade de armată  ai dânsului, ocazie cu care lansa acest volum: Cavaler al inelului meu.

Inelul nu este al Cavalerului de Clio, inelul este al familiei, inel cu monogramă primit de la tată, transmis deja fiului, inel care în strălucirea aurului  semnifică  întregul, totalitatea, unitatea,  eternitatea, apartenenţa, perfecţiunea. În jurul acestui inel s-a construit  o viață remarcabilă de muncă  și onoare, de patriotism veritabil și mai ales de dragoste și căldură familială. 

În carte găsim cuvinte frumoase scrise  de  domnii Ionel Novac, diplomat; comandor prof.dr. Aurel Pentelescu,  protoiereu Gheorghe Nemeș,  general Mihai Corneliu Lungu, prof .univ. dr. Jipa Rotaru, general-locotenent dr. Grigore Stamate, prof univ. dr. Mircea Popa, teolog prof. dr. Constantin Nistoroiu , avocat Pașcu Balaci și a multor altor personalități, martori ai vieții sărbătoritului.

Și dintr-o dată m-am simțit special că dl. colonel m-a invitat, că eram în sală, că și-a amintit de doar cei aproximativ 10 ani de când colaborăm în proiecte cu tematică de istorie și carte,  legate de biblioteca din spațiul real și de cel virtual; că apare și numele meu și al Bibliotecii Județene în acest volum aniversar.

Și când unul dintre vorbitori a amintit că dl. colonel Moșincat este istoricul Diviziei a XI-a de infanterie, mi-am amintit  de cele 23  articolele pe care mi le-a trimis pentru situl proiectului Istoria locală@biblioteca ta publică,  din 2012.( articole citite  conform statisticii  postărilor  de aproape 1000000- un milion- de ori).

Când au fost pomenite volumele publicate, prezente și ele în cartea lansată, mi-am amintit de acea zi ploioasă de 27 noiembrie 2021 în care am stat în câmp, la lansarea volumului Cazemata, când am făcut cunoștință cu sistemul românesc de fortificații de apărare  din perioada 1937-1940, numit Linia Carol.

Și am fost în preajmă și la crearea și lansarea Bibliotecii bravului cavaler , din Cetatea Cavalerilor, 
Și mai câte mici evenimente or mai fi uitate care au clădit încredere și respect reciproc. 
Nu am luat cuvântul la această întâlnire, nu aveam ce să spun relevant în comparație cu cei care au vorbit, dar  acesta e unul din momentele pentru care viața merită trăită frumos cu respect și cu onoare! 

La multi ani cavalerului  Constantin Moșincat !










Paștele – sărbătoare luminată

Vineri, 3 mai 2024, am expus în vitrina Filialei Decebal, o nouă expoziție formată din 12 desene, ce ilustrează sărbătorile pascale. Cele 12...

Wikipedia

Rezultatele căutării