9 martie 2016

Gânduri închinate mamei



         Veşnică recunoştinţă! Când mă gândesc la mama, mă încearcă sentimente profunde care vor rămâne veşnic, adânc împlântate într-un colţişor al inimii. Mă încearcă de multe ori un fel de durere, nu mare, dar care nu se poate compara cu nimic, un fel de duioşie care-mi invadează sufletul! Dintre legăturile omeneşti, unele pătimaşe, altele calme, unele capricioase, altele încăpăţânate, multe vremelnice, destule trecătoare, unele fidele, altele dezamăgitoare, relaţia dintre părinţi şi copii şi mai ales cea înduioşătoare dintre mamă-copil rămâne durabilă şi fără moarte, neacoperită de umbra mormântului, de veghe deasupra capului, chiar dacă a trecut de graniţele văzduhului! Cum zicea Zaharia Stancu în poezia „Mamei”:  „Nu mi-ai lăsat nici părul de ovăz,
                    Nici fruntea naltă pururea senină.
                   Doar dulcea ta tristeţe mi-ai lăsat-o,
                    Doar inima ta caldă, mult prea caldă.”
         În lumea noastră de astăzi, atât de complicată şi de contradictorie, plină de sensuri neînţelese, cuvântul „mama” are înţelesul cel mai limpede şi clar, menirea lui fiind definitivă şi esenţială. Amintirile despre ea ard ca nişte stele, care spre ziuă pălesc, pentru a reapare mai strălucitoare noapte următoare!
                 „Vezi acolo, norii, sus,
                   Spumă albă de mătasă…
                   Nu ştiu sigur de ce azi
                   Stau şi mă gândesc la mama,
                   De-obicei nu mă gândesc
                   Dar acum mă-nduioşează
                   O chemare – a nu ştiu cărei mari şi tainice puteri.
                   Simt, aşa, că nu ştiu cum
                   Sunt nespus de singur azi şi
                   Parcă
                   Numai mama m-ar iubi.
                   Ce departe sunt de ea şi totuşi…..”

                                                    (Szemler Ferenc – Mama)

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării