3 martie 2016

Intâlnirile de miercuri- ediția din martie

Miercuri 2 martie, iubitorii de poezie din cartierul Rogerius, vecini  ai Filialei Dacia , s-au întâlnit pentru a celebra poezia și primăvara.

Întâlnirea a fost prezidată de dl. Lucian Munteanu.
Știind de întâlnirea noastră , copii de la Gradinița 45, cu prof. Bernard Floare și colegele dânsei au venit să ofere doamnelor prezente câte un mărțișor și să anunțe cu ciripitul lor că a venit primăvara.


După plecarea lor, am revenit la lucruri serioase... Au fost trecut în revistă evenimentele culturale   la care  membrii cenaclului au participat de la ultima întâlnire. Ziua Brâncuși, evocarea  poetei Carmen Sylva,  au fost menționate aniversările culturale  curente, Creangă și Arany Janos  scriitorul  născut la Salonta. S-a vorbit de dragobete sărbătoarea iubirii la români, iar doamna Miorița Săteanu a povestit prima întâlnire cu această sărbătoare, candva în anii 1960 în Craiova.

Doamnele noastre poete au recitat din creațiile proprii sau din autori consacrați.































Dl.Popița Petru areferat să vorbească despre cartea pe care o primise data trecută de la  Nona Tudor Herdean,  Inscripție pe viața mea .
”Când am deschis cartea Inscripție pe viața mea, mi-a venti în minte un vers a lui Lucian Blaga ”Frate, o boală învinsă ți se pare orice carte..”
In cartea amintită mai sus am întâlnit bucurii și tristeți, doruri și suspine,  iubiri ascunse în stele, cântece și tăceri, întrebări și răspunsuri despre viață, ninsori cu amintiri și cu garoafe, lacrimi de crizanteme, grădini înflorite și scăldate în stropi de rouă, peisaje de vis cu câmpii și văi ale liniștei și neliniștei , toate îngemănate în mătasea țesută cu noblețe și migală  la ” lumina clipei din cuvinte” care alină, dar poate și să doară.
Scriind mă trezesc din visul fermecat, mi-aduc aminte că nu sunt critic  ci iubitor de poezie și de tot ce-i frumos în cuvânt , așa că rămân la slova scrisă care mi s-a lipit de suflet:
Va fi: ”Va fi un ceas/ Va fi o zi/ Când o s-aștepți ...și n-oi veni” 
Au fost desigur recitate  multe alte strofe din cartea amintită.


Fiecare întâlnire nouă este un prilej pentru membrii cenaclului să se cunoască mai bine,  să interacționeze, să povestească, să facă planuri , să  primească inspirație.

 Următoarea întâlnire  în 6 aprilie vom avea ca temă umorul.

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării