5 februarie 2017

Literatura ca un jurnal de stiri de la ora 5


La interval de o lună   două cărți mi-au trecut prin mână:  Urbancolia  a lui Dan Sociu  și Cea mai frumoasă femeie din oraș a lui Charles Bukowski.   Autorii sunt legați oarecum prin stil și prin faptul că Dan Sociu traduce în 2007 prima antologie în limba română a poeziilor lui Charles Bukowski, Dragostea e un cîine venit din iad .





Am incercat să exprim sentimentele pe care lectura acestor cărți mi le-a trezit, și asta a fost ce mi-a venit in minte: o literatură ca un jurnal de știri de la ora 5.
Întâlnim o lume vulgară și fără bucurie, descrisă într-un limbaj  licențios și  dinamic.
Întâmplări  descrise  au sau nu legătură unele cu altele, exact ca în jurnalele de stiri.
Textele  sunt parcă   stenografiate în timp real după niște conversații fără sens.
Diferența este ca CNA nu dă amenzi autorilor, cuvântul scris  ajunge mai discret, aleatoriu , la oameni de vârste diferite.

Dan Sociu născut în 1978 mai prinde un pic de perioadă comunistă și dedică un  capitol și mai multe secvențe acestei perioade.

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării