27 ianuarie 2021

Copii fără copilărie - Proiect al liceului Teoretic "Aurel Lazar "

 

Proiectul THE  HISTORY OF THE HUMANITY AT THE CROSSROADS a fost lansat în anul 2019 având finanțare de la TOLI Institute.

Activitățile proiectului au fost prezentate și în cadrul evenimentelor  organizate de UNICEF și T4 – Profesori pentru Europa, UBB Cluj-Napoca care ne-au devenit parteneri. Dintre cele mai importante activități organizate amintim: Copii fără copilărie, Traficul de persoane-un flagel al secolului al XX-lea, Educație pentru un mediu sănătos, Istoria-dincolo de cuvinte, UE și drepturile copilului, Copilul și drepturile lui.

În decursul celor 2 ani, prin activitățile proiectului s-au vizat: cunoașterea și respectarea drepturilor copilului și ale omului, dezvoltarea personală, mediul sănătos, spiritul civic, toleranța, empatia, interculturalitatea, creativitatea. Este o activitate în care elevul are posibilitatea, individual sau în echipă, să se implice în activități culturale, științifice și de voluntariat. Este o alternativă la orele de curs și în același timp o extindere a cunoștințelor dobândite în sala de curs, promovarea aptitudinilor și competențelor elevilor prin activități extracurriculare. În acest demers educativ au fost cuprinși peste 200 de elevi ai școlii și peste 20 cadre didactice din școală, cadre didactice și elevi din alte unități de învățământ din municipiu: Colegiul Național "Emanuil Gojdu", Colegiul Național "Onisifor Ghibu", Liceul Ortodox "Roman Ciorogariu ", reprezentați ai Bibliotecii Județene "Gheorghe Șincai", Muzeului Istoriei Evreilor, Asociației TIKVAH.

Cea mai importantă activitate din anul acesta a fost organizată astăzi, 27.01.2021, într-o zi specială pentru istoria universal și națională. Activitatea s-a numit Copii fără copilărie și s-a droit a fi o aducere aminte a traumelor prin care au trecut copii în Al Doilea Război Mondial.

Elevii școlii, gimnaziu și liceu, s-au implicat în activități creative, pline de încărcătură sufletească pentru realizarea unor jurnale de ghetou și de lagăr dar și prin realizarea unor desene însoțite de mesaje privind respectarea drepturilor copilului și ale omului. A fost o activitate emoționantă, un îndemn la eliminarea războiului ca mijloc de rezolvarea a problemelor dintre state, un îndemn la respectul de sine și față de ceilalți, la o viață fericită, frumoasă și senină pentru copiii din întreaga lume.

La activitatea de astăzi au participat ca și parteneri ai proiectului: dna inspector de specialitate  Mihaela Biriș, dna Diana Iancu, reprezentant al Muzeului Istoriei Evreilor din Oradea, dna Delia Pantea din partea Bibliotecii Județene "Gheorghe Șincai" Oradea, dna Mihaela Băguț-directorul Liceului Teoretic "Aurel Lazăe", coordonatori proiect, prof. dr. Livia Ghiurcuța și prof. dr. Olga-Valentina Trif, profesori colaboratori: prof.dr. Cristina Diana Brădău, prof. Raluca Blaga. 



În total, ne-am adunat în mediul online 69 de persone.


a consemnat dr.Livia Ghiurcuța




Imagini de la evenimentul online! 


Proiectul este listat si pe pagina didactic.ro
https://www.didactic.ro/materiale-didactice/copil-fara-copilarie
 
 



  •  Prof. Gianina COCUZ, Școala Gimnazială "Vasile Alecsandri" Vaslu
  • Moment cultural:Copil fără copilărie- Romina FETEA, Cynthia NAGY (clasa a VII-a)
  •  V-ați gândit vreodată cât suntem de privilegiați? (crâmpeie din creațiile elevilor clasei a V-a)-prezintă:Paula NAN, Răzvan UNGUREAN (clasa a XI-a C)
  • Copilărie dincolo de cuvinte (secvențe din activitatea clasei a X-a B)-prezintă: Denisa BĂLAȘ, Iulia BOROȘ, Mihaela IUHAS (clasa a IX-a B)
  • PARTICIPĂ (elevi clasa a X-a B):
  • Ecaterina CĂRCHILAN
  • Diana ONIȚA
  • Ginevra NISTOR
  •  Diana GAȚU
  • Beatrice COSMA
  • Alexia IANCU
  • Giulia CIORTIN
  • Denisa GABOR
  • Alexandra BONDAR
  • Ioana CZAHOLI
  • Marc IOSIF
  • Iulia ȘINCA
  • Lucrari prezentate:  
  • De ce nu trebuie să uităm?- Simina Fildan (clasa a X-a B)
  • Auschwitzul mi-a marcat copilăria – Ana CHIȘ (clasa a VII-a)
  • Pagină de jurnal – Erik GANEA (clasa a VII-a)
  • Jurnal de ghetou – Ilinca DASCALCIUC (clasa a X-a B)
  • Jurnalul meu – Cristina Isabela FOTA (clasa a VII-a)
  • Amintiri dintr-un jurnal-Suntem și noi ca voi! – Andrada ȘOVRE (clasa a XI-a D)
  • Jurnal de lagăr – Luana FLORUȚ (clasa a X-a B)










Pentru unii copii aceea a fost ultima calatorie!













Drapturile copiilor !

Să-mi cunosc părinții şi să fiu crescut de aceştia,
Să am un loc unde să locuiesc, haine şi mâncare sănătoasă;
Să nu fiu obligat să muncesc
Am dreptul la o educaţie potrivită aptitudinilor şi abilităţilor mele
Am dreptul de a avea un cuvânt de spus în toate aspectele care mă afectează
Am dreptul de a beneficia de o îngrijire specială, în cazul în care nevoile mele speciale o cer
Am dreptul să fiu protejat împotriva violenţei
Să primesc îngrijiri medicale şi să fiu protejat împotriva tutunului, alcoolului şi drogurilor

Să am propria mea religie şi cultură
Am dreptul să am numele meu şi la naţionalitatea mea
Să fiu tratat la fel cu toţi ceilalţi copii, indiferent de culoarea mea, de rasă, sex, limbă sau religie
Să fiu mândru de lucrurile în care cred şi de tradiţia mea
Să vorbesc şi să fiu ascultat
Să trimit şi să primesc corespondenţă personală, care nu să nu fie deschisă sau citită de alţii
Am dreptul la viaţă privată
Să menţin relaţii cu familia mea sau cu orice altă persoană la care ţin

 
Să ştiu care sunt drepturile mele! 

Expozitie de carte dedicata comemorarii victimelor Holocaustului!
 

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării