28 iunie 2023

Comunitatea evreiască se prezintă- Podul Prieteniei

Marți 27 iunie 2023 la ora 11 în cadrul proiectul local multicultural și multietnic “ PODUL PRIETENIEI INTRECULTURALE” ne-am întâlnit la Sinagoga Orordoxă din Oradea. Gazdă a fost Comunitatea Evreilor din Oradea fost iar reprezentantul comunității Robert Schorr ne-a prezentat în amănunt obiceiuri legate de sărbători specifice, tradiţii.

Au fost multe întrebări și curiozități legate de istoria evreilor, de tradițiile culturale și de cele religioase.
Am tinut în mână Biblia ebraică, Tora și am aflat că oricine poate participa la rugăciunile comunității.
Am aflat particularitățile fiecăreia din sărbătorile iudaice și cum au fost ele stabilite.
Pesah - Sărbătoarea Paștelui,
Șavuot - Sărbătoarea Săptămânilor sau a Recoltei sau Pentecoste (Cincizecime, la 50 de zile de la Pesah),
Roș haȘana - Ziua Trâmbițelor,
Iom Kipur – Ziua Ispășirii o Zi de post,
Sucot – Sărbătoarea Corturilor sau „Tabernacolelor”,

Toate amănuntele pot fi găsite și în enciclopedii dar  atmosfera din Sinagoga Ortodoxă din Oradea a dat o notă de solemnitate evenimentului. 


Proiectul Podul Prieteniei contiuă în 7 iulie cu o întâlnire în comunitatea romă, coordonator  Miorița Săteanu.

 

 



 
































Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării