11 decembrie 2023

Între tradiție și actualitate

 Elevii clasei a  III de la Colegiul Național ”Iosif Vulcan”  conduși de profesor Rodica Panti au venit în vizită la Șezătoare de la Bibliotecă . Parteneri vechi de activități  ne-au încântat cu colinde și cu dansuri populare .

Au venit la bibliotecă pentru a se documenta în legătură cu portul popular de Bihor.

Exponatele prezentate au , costume tradiționale cu o vechime considerabilă au fost puse la dispoziție 
de Asociația Bresle de Odinioară, Katalin Kovacs, pe facebook :Juliatex; și de Viorica Știube, meșter popular.

Lucia Pantea i-a implicat pe copii în miniatelierul de opincuțe, prezentându-le etapele creării acestui tip de încălțăminte.

Eu le-am prezentat costumele, și le-am vorbit despre importanța cunoașterii tradițiilor și istoriei locale , anumite amănunte pot în viață să asigure inclusiv afirmarea profesională. Le-am dat de exemplu pe Dorin Negrău.




Copii au încercat și acel joc vechi, Să țesem frumos, am răsfoit albumele de port popular și am văzut diferența față de alte tipuri de îmbrăcăminte populară.


Colinda copiilor a fost răsplătită cu dulciuri și cărți.

                                     



                                                          















Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării