20 mai 2013

Lecturi de weekend 23


Vanatorii de zmeie  de Khaled Hosseini a fost lectura acestui weekend.

Am ales acesta lectura la recomandarea unei colege de la sectia pentru adulți. Pe langa drama care se deruleaza in roman am gasit placerea de a lua conact cu alte civilizatii, cu traditii culturale si sociale care altfel nu mi-ar fi accesibile.

Calator in viata reala alerg prin orase, cu o harta intr-o mana, ca sa nu ma ratacesc, si cu ochii la ceas ca sa nu ies din programul stabilit.
Prin intermediul cartilor pot trai alaturi de personaje viata cotidiana, intru in familii, savurez mancaruri exotice, particip la evenimente traditionale ...

Tematica cartii ne introduce in lumea musulmana a Afghanistanului in perioade diferite - pe vremea regalitatii; dupa ocupatia ruseasca si inapoi spre o relativa normalitate.

Am gasit fascinant concursul de zmeie, o adevarata lupta, competitie, generatoare de trofee, eveniment de referinta a anului pentru copii.

Un alt fir narativ  care poate fi urmarit in roman este cel al pierderii umanitatii si respectului de sine la o varsta frageda, prin lașitate iar apoi  recuperarea acestor atribute necesare sufletului in anii de maturitate. Ce  prezinta foarte evident cartea este acea idee ca iadul sau raiul sunt construite  de fiecare individ  in interior. Indiferent de condițiile exterioare iertarea,  iubirea  si sacrificiul in numele acestora  vindeca ranile sufletului.


Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării