10 aprilie 2024

8 aprilie - Ziua romilor


Activități și povești de Ziua romilor și Săptămâna verde la biblioteca comunală din Sântandrei.

Ramona Durdeu a fost gazdă și ne-a implicat pe mine și pe  Maria Crainic de la Nojorid în eveniment.
Am discutat și probleme profesionale dar am si făcut lectură și ne-am jucat cu preșcolarii romi din cadrul Fundației Viața Nouă Pentru Copii.

  ”Ziua când au plecat Creioanele Colorate”, poveste de Oliver Jeffers e o cărticică foarte simpatică . A fost o veselie când cei mici au primit rolul de a juca în poveste!
Apoi au fost bucuroși sa imi arate câte jocuri de puzzle au , și cât de bine știu să le completeze! 



Ramona are o carte specială, Romii în istoria României unde sunt amănunte interesante de genul 

 :când au apărut prima dată romii pe teritoriul României și despre meseriile pe care le practicau.







  
: despre portul specific femeilor și bărbaților, despre tradițiile și portul ”dikhlo” adică, baticul care făcea diferența dintre grupuri și modul în care se lega.
Desigur preșcolarii nu au fost interesati de temă, ei cunosc doar realitatea prezentă cu mașini și telefoane, dar elevii mai mari au fost captivați.


 













                                      

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării