2 martie 2012

BIBLIOTECA COMUNALĂ CEFA



             M-am gândit sa vin cu noutăți de la Biblioteca Comunală din Cefa , nu de alta dar ca să ne mai încălzim sufletele după iarna asta rece și grea. În 12 Ianuarie 2012 , Biblioteca a găzduit o activitate foarte importantă care a fost organizată de ISU Bihor , din partea căreia au participat ofițeri superiori care au prezentat elevilor Școlii Generale Cefa câteva materiale despre comportamentul pe care trebuie să îl adoptăm în diferite situații de urgență: cutremure, inundații, incendii , materiale însoțite și de filme făcute în astfel de situații. 
Pot să vă spun că , participanții au fost foarte interesați și au considerat acțiunea foarte utilă pentru că a fost însoțită de ample explicații și imagini care ne sugerează cum să ne protejăm cât mai bine în caz de astfel de evenimente , nedorite desigur , dar care , fie că ne place , fie că nu au loc și depinde puțin și de noi ca să ne salvăm și eventual să salvăm și pe alții pâna la intervenția salvatorilor.
 

                                           _____________________________

  În cadrul cooperării transfrontaliere , comuna Cefa este înfrățită cu comuna Sarkadkeresztur din Ungaria , proiect avantajos pentru ambele comune care facilitează accesarea de fonduri europene în beneficiul ambelor comune .
În data de 2 Februarie 2012 , am fost invitați în comuna sus amintită , unde am primit o donație de cărți în limba maghiară de cea mai bună calitate și am făcut un schimb de experiență în domeniu . Pot să vă spun , că am fost deosebit de plăcut impresionată de tot ce am văzut: , curățenia , felul de aranjament al bibliotecii care deși este o bibliotecă comunală arată ca una municipală , de amabilitatea personalului , de numărul cititorilor care este într-adevăr impresionant pentru o comună , de toate dotările bibliotecii , care are o sală de expoziție a lucrărilor talentelor locale : picturi , sculpturi , schițe , o sală de restaurare a volumelor deteriorate
 și multe alte dotări utile. A fost o zi memorabilă în care am învățat câte ceva unii de la alții. Însă cel mai impresionant lucru a fost faptul că la întrebarea mea cum se procedează în cazul nerestituirii volumelor împrumutate sau a pierderii cărților , bibliotecare-șefă m-a privit uimită și mi-a spus că nu au asemenea cazuri. M-au impresionat profund de asemenea dragostea și respectul ungurilor pentru actul de cultură , pentru cărți , mândria de a avea în comună o bibliotecă atât de bine dotată , într-un cuvânt uriașul impact pe care aceasta îl are asupra locuitorilor săi. Și , parafrazând o celebră emisiune de la un post de televiziune ” așa da ” și așa nu” , față de ceea ce am văzut acolo , spun din toată inima . AȘA DA ! .
Acestea fiind spuse , în așteptarea primăverii vă doresc tuturor numai bine și vă salut pe toți cu respect .
BIBLIOTECAR COMUNA CEFA
BORDAȘ LUCIA

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării