14 octombrie 2013

Intoarcere la copilărie

Cu mult timp în urmă O mie și una de nopți a fost una din lecturile mele preferate. Povesti colorate ale lumii arabe m-au insotit ani de zile.
Cu greu pot regăsi fragmentele preferate în carte, dar din memorie surâde o povestire drăguță.



Doi arabi săraci, poposeau la un han, unul dintre ei avea o traistă, dar în timpul nopții  celalalt i-a luat-o si a susținut sus si tare ca este a lui.
Ajunsi in fata judecătorului de pace, acesta a luat traista, cam usurica de altfel și a rugat pe fiecare dintre ei sa spună ce este inauntru , hotul  nu ar fi putut enumera tot ce era in geanta.  
Din acest moment continutul traistei a început sa devina de poveste,  fiecare dintre arabi, chiar si proprietarul, supralicita  cu continuturi fabuloase: orase si sate, mari si ape, gospodarii cu animale, oameni si chiar războaie, straturi de istorie suprapuse , culori magice si chiar si duhuri de lampa magica locuiau in traista respectivă.... Judecatorul i-a oprit furios , a desfacut traista si a rostogolit in fata împricinatilor  continutul sarac ...

Nu mai tin minte care era de fapt acest continut si care a fost pedeapsa  minciunii, dar daca as fi acum intrebata ce am in geanta mea de doamna , nu as putea sa reproduc cu exactitate, probabil o cetate traieste, sau un mic razboi are loc in micul univers inchis... Uneori pot gasi in ea orice, alteori oricat caut nu gasesc nimic....nici macar cheile care cu siguranță sunt acolo,  sau permisul de conducere sau banii. 
De unde stiu oare aceste obiecte că le cauți și dispar în cele mai greu accesibile colturi  posibile?

Am de toate genti, genti piele, genti dama, posete de piele. dar in  nici una nu incape universul meu.
Poate o  poseta reeija sa-mi indeplineasca conditiile.


Acest articol   a fost scris pentru SuperBlog 2013.

Animalele prietenoase la Filiala Decebal

Joi, 21 martie 2024, am pus în "vitrină" a doua expoziție din acest an, formată din nouă desene realizate de copiii de la Grădiniț...

Wikipedia

Rezultatele căutării