9 februarie 2010

Pastila de dupa masa: Eu, iubirea si lectura

În viaţa de zi cu zi, noi, oamenii acestei planete, ne întâlnim la tot pasul cu lectura. Chiar în acest moment vă provoc la o lectură. Şi poate vă întrebaţi, care e legătura dintre cele trei cuvinte din titlu. Vă mărturisesc sincer că titlul a fost întâmplător, în timp ce stăteam de vorbă cu o colegă. Însă această “întâmplare”, sper să deschidă măcar o “uşă” a sufletului nostru, pentru ca întrebările care vin cu fiecare din cele trei cuvinte, să vă provoace la un răspuns ferm şi folositor în viaţă.
Aşadar, vă încredinţez aceste cuvinte la care vă rog să meditaţi. Invitaţia nu se adresează numai unei categorii profesionale, din care fac şi eu parte, ci vrea să meargă mai departe. Intraţi, aşadar, în acest joc al cuvintelor. “Eu” – sau “Care e atitudinea mea faţă de lectură?”; “Eu” – sau “Ce imagine mi-am însuşit faţă de lectură?”; “Eu” – sau “Există un altul căruia îi pot împărtăşi ceva din lecturile mele?”. “Iubirea” – sau – “Există o trăire sau o înclinaţie faţă de lectură?”; “Iubirea” – sau – “Cât de intensă e această trăire faţă de lectură?”; “Iubirea” sau “Există oare o cale spre o lectură zilnică?”; “Lectura” – sau “ Ce este ea? Cum o recunoaştem? Reuşim să ne îmbogăţim spiritual prin ea?”
Aş fi vrut să fiu faţă în faţă cu voi pentru a putea să vă împărtăşesc direct aceste gânduri. Sunt convins că cei care vor “accesa” acest mic joc de cuvinte, îl vor şi trăi. Căci, luate în această formulă, “eu, iubirea şi lectura” sunt “cei trei îngeri păzitori” care mă fac să merg mai departe, să descopăr că în fiecare lectură există un strop de iubire pentru acel “eu”, care e însetat de cunoaştere.

6 comentarii:

  1. Ce frumos, eu cu mine, citind o carte , traind intr-un univers protejat o vreme, macar pe perioada lecturii.Si lectura creaza dependenta, cauti acele pagini, acele idei in care te regasesti si pe care cu siguranta nu le mai poti impartasi cu nimeni, cel putin nu in viata reala.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim Silviu si te mai asteptam pe aceasta tema-chestiuni de viata intelectuala,pastila de dupa amiaza si desigur pe alte teme.
    Relativ la lectura, da, e o mare iubire, ce vremuri cand citeam pe ascuns, in loc sa fac teme, ca orice scolar sarguincios.Ce e frumos e ca si copii mei ajung , incet, incet,sa "citeasca pe ascuns" in loc sa faca teme.Alte carti, alti autori...Asa ne indragostim de lectura, citind clandestin in loc sa studiem programa scolara..

    RăspundețiȘtergere
  3. Citeai pe ascuns? Inseamna ca aveai bune lanterne sau baterii rezistente.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce tu n-ai citit pe ascuns?
    Nu cu lanterne, ci cu manualele de diverse domenii deasupra.Cu caietele de exercitii suplimentare, cum era moda atunci, langa, de camumflaj...

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu, eu citeam direct, iar manualele le aruncam "discret" in sertar. Iar exercitii suplimentare nu-mi aduc aminte sa fi facut, desi n-ar fi exclus.

    RăspundețiȘtergere
  6. P.S. : Chestia cu camuflajul o aplicam doar la scoala, asta bineinteles cand nu se intrerupea curentul.

    RăspundețiȘtergere

Care este parerea ta?

Animalele prietenoase la Filiala Decebal

Joi, 21 martie 2024, am pus în "vitrină" a doua expoziție din acest an, formată din nouă desene realizate de copiii de la Grădiniț...

Wikipedia

Rezultatele căutării