23 noiembrie 2013

Scrisoare deschisa pentru Mos Crăciun

 Dragă Moș Crăciun,

Iată că am ajuns iar în perioada aceea din an în care știm că îți pregătești sacii cu daruri pentru toți cei care doresc să le primească.
Mă întreb dacă mai ai timp să te uiți în sufletele beneficiarilor să vezi ce dorințe ascunse mai stau pe acolo. Nu știu câtă lume îți mai scrie.Chiar eu o fac destul de  rar, cam așa , odată la 3-4 ani, cât să nu uiți că exist și eu pe aici.
Acum îți scriu să îți spun un secret. Să-ți vorbesc de o dorință ascunsă, pe care am observat-o  în ultimul an.
Se spune în statistici  că suntem pe ultimul loc la citit. Media toată vuiește. Dar oare în ce mediu s-au făcut aceste statistici. Eu lucrez cu oameni obișnuiți, din provincie , care se bucură din tot sufletul pentru o carte.
Oferim cărți în dar copiilor, adulților, pensionarilor în micile noastre proiecte cu diferite teme.Sunt proiecte de schimb de cărți în care oferta oricât de modestă dispare, fiecare titlu găsindu-și un nou proprietar și cititor.
Adolescenți care cică folosesc doar computerul, se uită cu jind la premiul sub formă de carte pe care colegul de bancă l-a câștigat. O carte primită în dar e citită pe ascuns înainte de deshiderea cărților școlare .

De ce spun că este o dorință ascunsă? Pentru că suntem o specie ipocrită, care dorește să epateze să se arate evoluată și integrată în nu știu ce eră super tehnologizată. A declara că ești cititor a devenit ceva rușinos.

Aranjam o nouă bibliotecă de țară care urma să se deschidă în următoarele zile. Prin sală, în pelerinaj, sătenii intrau și își exprimau disprețul față de inițiativa care urma să prindă viață, cu expresii de genul - la ce mai trebuie carte când avem calculatoare.
Strângeam din dinți, văzându-mi de treabă...
Craciunul in cele mai frumoase povestiriIn cursul aceleiași zile a sosit un transport cu o donație mare de carte pentru acea bibliotecă . Nu era carte nouă, ci carte care trebuia mai întâi triată. M-am apucat de treabă și după o vreme aceiași cetățeni de bază s-au apropiat, au început să se uite peste cărțile acelea abandonate . Nu mai vorbeau despre era tehnologiei avansate, mă întrebau cu sfială dacă pot să-și aleagă și ei din acele cărți să ducă acasă.Q.E.D.

Moș Crăciun, te rog să aduci cu tine multe, multe cărți anul acesta. Dacă ar fi după mine aș zice să aduci doar cărți, dar fiecăruia după dorința și nevoile lui, aici tu știi mai bine.
Poate fi  și  „Crăciunul în cele mai frumoase povestiri”. Autori ca Charles Dickens,  Oscar Wilde, Mark Twain  pot sta sub orice brad de Crăciun.


Cu drag, aceiași bibliotecară.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2013.




Animalele prietenoase la Filiala Decebal

Joi, 21 martie 2024, am pus în "vitrină" a doua expoziție din acest an, formată din nouă desene realizate de copiii de la Grădiniț...

Wikipedia

Rezultatele căutării