21 martie 2021

Ziua internațională a poeziei 21 martie

Simetrie

Marin Sorescu


Mergeam aşa,

Când deodată în faţa mea,

S-au desfăcut doua drumuri :

Unul la dreapta,

Şi altul la stânga,

După toate regulile simetriei.


Am stat


Am făcut ochii mici,

Mi-am ţuguiat buzele,

Am tuşit,

Şi-am luat-o pe cel din dreapta

(Exact cel care nu trebuia,

După cum s-a dovedit după aceea).


Am mers pe el cum am mers,

De prisos să mai dau amănunte.

Şi după aceea în faţa mea s-au căscat două

Prăpăstii :

Una la dreapta

Alta la stanga.

M-am aruncat în cea din stânga,

Fără măcar să clipesc, fără măcar să-mi fac vânt,

Grămada cu mine în cea din stânga,

Care, vai, nu era cea căptuşită cu puf!

Târâş, m-am urnit mai departe.

M-am târât ce m-am târât,

Şi deodată în faţa mea

S-au deschis larg două drumuri.

"V-arăt eu vouă !" - mi-am zis -

Şi-am apucat-o tot pe cel din stânga,

În vrăjmăşie.

Greşit, foarte greşit, cel din dreapta era

Adevăratul, adevăratul, marele drum, cică.

Şi la prima răscruce

M-am dăruit cu toata fiinţa

Celui din dreapta. Tot aşa,

Celălalt trebuia acum, celălalt...

Acum merindea îmi e pe sfârşite,

Toiagul din mână mi-a-mbătrânit,

Nu mai dau din el muguri,

Să stau la umbra lor

Când m-apucă disperarea.

Ciolanele mi s-au tocit de pietre,

Scârţâie şi mârâie împotrivă-mi,

C-am ţinut-o tot într-o greşeala...


Şi iată în faţa mea iar se cască

Două ceruri :

Unul în dreapta.

Altul la stânga



Spectator

Observ cu interes

Cum se luptă instinctul vieţii

Cu geniul morţii.


Viaţa vine cu o mie de tertipuri,

Moartea are o mie şi una de vicleşuguri.

Ca doi gladiatori,

Unul cu trident şi plasă,

Altul cu spada scurtă.


Strivit între logica misterioasă

A vieţii

Şi logica misterioasă a morţii

Sunt terenul de luptă.

Au rămas din mine

Doar ochii,

Să vadă şi să se îngrozească.



Semne



Dacă te-ntâlneşti cu un scaun,

E semn bun, ajungi în rai.
Dacă te-ntâlneşti cu un munte,
E semn rău, ajungi în scaun.
Dacă te-ntâlneşti cu carul mare,
E semn bun, ajungi în rai.
Dacă te-ntâlneşti cu un melc,
E semn rău, ajungi în melc.
Dacâ te-ntâlneşti cu o femeie,
E semn bun, ajungi în rai.
Dacă te-ntâlneşti cu o faţă de masă,
E semn rău, ajungi în sertar.
Dacă te-ntâlneşti cu un şarpe,
E semn bun, moare şi tu ajungi în rai.
Dacă şarpele te-ntâlneşte pe tine,
E semn rău, mori şi el ajunge în rai.
Dacă mori,
E semn rău.
Fereşte-te de acest semn -
Şi de toate celelalte.

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării