8 aprilie 2013

Colaborare cu Cercul Mame -bebeluși Săcueni





Putem să spunem, că am reușit să stabilim o bună colaborare cu Cercul Mame-bebeluși din Săcueni. Am avut mai multe programe comune.


1.Ofertă de carte


Prima oară am ținut o mică prezentare de carte din cărțile alese din colecția bibliotecii. Bineînțeles am căutat cărți, care m-am gândit ca ar interesa pe mamele, cărți folositoare in educația copilului și in rezolvarea problemelor pe care se ivesc zilnic. Mă gândeam aici la problemele de sănătate, de comunicare intre membrii de familie, sau la probleme speciale etc.


La sfârșitul întâlnirii am lăsat câteva cărți pentru membrii cercului, înființând astfel o mica biblioteca pe care o să reîmprospătăm periodic.





2.Basmele și dezvoltarea psihică armonioasă a copiilor

O alta întâlnire cu mame a avut tema : Basmele si dezvoltarea psihica armonioasa a copiilor
Întâlnirea am construit-o pe baza lucrării lui Kadar Annamaria: Psihologia basmului.
Basmele reprezintă rezervorul de înțelepciune naturala al lumii. Deoarece folosesc un limbaj simbolic ele pot fi accesate cu ușurință de copii, astfel prin intermediul basmelor aceștia se pot întâlni cu diferite situații emoționale, familiale si sociale. Prin faptul ca tratează teme din realitate, acestea ii ajuta pe copii sa experimenteze diferite situații, intr-un cadru securizat, chiar înainte de a se fi confruntat cu ele in viața de zi cu zi, ajutând in acest fel la dezvoltarea emoțională. 
Putem vorbi și despre efecte imediate ale acsetor activități , nu numai despre efecte pe termen lung.

Într-o lume in care totul se desfășoară rapid , nu avem timpul pe care dorim să-l petrecem alături de copiii noștri, putem, însă, să nu uitam că totuși, nu cantitatea de timp petrecută împreună își spune cuvântul, ci CALITATEA, iar momentele când citim un basm copiilor noștri poate crea un timp de calitate, armonizând astfel relația dintre părinte si copil.

Bibliotecar Terezia Kerekes

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării