8 noiembrie 2010

Lecturi de weekend 6

Se spune ca o fotografie face cat 1000 de cuvinte, dar sunt autori care manuiesc in asa fel cuvintele incat creaza  imagini care se instaleaza pentru mult timp in constiinta cititorului.
Toate cartile citite in ultimele luni au abordat aceiasi tema- moartea: de la formele violente si primitive , absurde ,  zguduitoare , sau prezentate cu detasare olimpiana -din Copiii domnului , pana la formele intelectuale , mult mai dramatice, de cautare a sensurilor vietii si mortii din Prins. Petru Popescu descrie starea de groaza a bolnavului:
" Insurubat in groaza lui ca un vapor intr-un taifun."

"Dar sunt cum iti spuneam , prins. Prins, imobilizat in viata mea, in moartea mea, ce importanta are, ele doua sunt confundabile in clipa de fata."
Petru Popescu: Copiii domnului, Buc.1973, Petru Popescu , Prins,  Buc. 2009,

Solutiile au venit din alta directie , Fratele meu, omul, Henriette Yvone Stahl, Buc, 1973. Tot moarte si viata, patimi si slabiciuni omenesti , cautare  a unui sens pentru toate intamplarile prin care trec eroii:



"Spui vietii-"  te sfidez, nu te cred, nu te vreau" sau spui " poate esti extraordinara, iar eu nu am avut inca puterea sa inteleg , dar am rabdare si te astept."...O intrecere cu viata. Pana voi intelege, voi primi viata ca o pedeapsa a incapacitatii mele de a ma lamuri"


"Acum am inteles"  isi zise .., intelegand aproape, sensul si necesitatea contrariilor in compozitia lumii, binele si raul, lumina si intunericul, repulsia si atractia, participarea si indiferenta,eternul si efemerul, haosul si armonia."

"Tenacitatea de a schimba viata -aici si acum- trebuie sa fie egala cu durerea ce domneste pe acest pamant....Ororile, razboaiele, mizeria, inconstienta, bolile , chinul....Viata asta trebuie imbunatatita cu orice pret"

3 comentarii:

  1. Sumbre lecturi si teme, da e adevarat viata asta trebuie imbunatatita, dar oare chiar cu orice pret? Chiar impotriva vointei nationale?

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa s-a nimerit, pe de alta parte nu era vorba de vointa nationala.Cu o asemenea ambitie risti sa fii lapidat in piata publica.
    E vorba doar de individ fata in fata cu el insusi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aha, atunci e altceva, ok, over and out ca trebuie sa mai merg si acasa.

    RăspundețiȘtergere

Care este parerea ta?

8 aprilie - Ziua romilor

Activități și povești de Ziua romilor și Săptămâna verde la biblioteca comunală din Sântandrei. Ramona Durdeu a fost gazdă și ne-a implicat ...

Wikipedia

Rezultatele căutării