10 mai 2010

Impresii de călătorie

Colegul nostru Iulian Maga, bibliotecar in comuna Popeşti,  proaspat sosit din Franta, ne impartaseste din impresiile de calatorie.


"Am avut deosebita placere sa vizitez o biblioteca sateasca din regiunea Alsaciana  Lautenbach - Schweighouse,  Franta - o biblioteca mica , cocheta deosebit de frumoasa . Am ajuns sambata dupa -amaiza si m-a socat sa vad la intrare o multime de pantofi ale copiilor ... am inteles in cele din urma ca in bibloteca avea loc SCOALA DE CIRC !  am ramas cam ...mirat cum alti copii asteptau politicos si civilizat sa intre in biblioteca pentru a participa la atelierele Scolii de Circ  ( biblioteca fiind cam mica pentru a gazdui copiii care erau in numar destul de mare )
 
 In cursul saptamanii  in cadrul bibliotecii sunt  grupuri  de voluntari care ii ajuta pe cei mici sa isi faca  temele de casa . Tema fiind mult mai usoara si frumoasa  cand scolarul este ajutat de un adult ... spunea bibliotecarul din Lautenbach - Schweighouse .

  Sincer sa fiu ... am cam furat unele idei din biblioteca Alsaciana  urmand sa le   pun in practica in biblioteca din Popesti .

Pentru inceput o sa  organizez cursuri de educatie rutiera cu politia din localitate  pentru ca sunt multi copii si la noi care poseda tot felul de motociclete iar referitor la legislatia rutiera nimeni nu stie mare lucru  si aici ma refer si la noi adultii   din simplul motiv ca in Romania legile se schimba ca in Franta ciorapii . Pe urma ... asta e idee din Romania  si anume sa incercam pe cat posibil sa educam tinerele mame cum sa isi creasca copiii cat mai sanatos , un rol deosebit avand aici medicul de familie din localitate. Pe viitor am sa pun si poze cu mine de la biblioteca Alsaciana ."  

2 comentarii:

  1. Da, e adevarat ca se schimba cam des legile la noi, dar tot degeaba, ca de aplicat se aplica oricum selectiv sau deloc.

    RăspundețiȘtergere
  2. La noi se fac legi pentru cine are nevoie , pentru perioada pentru care are nevoie.Nimeni nu ne intrece in asa ceva.

    RăspundețiȘtergere

Care este parerea ta?

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării