10 mai 2010

Lecturi de weekend 3

De multi ani nu am savurat cu atâta plăcere o carte din genul SF. Am  pierdut legătura cam de la Dune a lui Frank Herbert.
Căutând coperta pe net am găsit o prezentare mai mult decât reuşită a romanului.

Ce mi-a plăcut mie personal este faptul că lumea creată nu se depărtează atât de mult de  realitatea curentă. Există permanent în jurul nostru astfel de personaje, idioţi, copii cu Down sau alte defecte genetice,  pe care noi cei "normali" în cel mai bun caz îi ignorăm. Autorul,  atribuind personajelor  caracteristici de interacţiune  dincolo de puterile de percepere ale unui om obişnuit,   ajunge  să descrie un alt tip de existenţă.

Căutarea identităţii , rolul fiecăruia, stabilirea de relaţii cu mediul înconjurător, adaptarea,   supravieţuirea şi evoluţia sunt momente pe care personajele cărţii le parcurg , cu succes.
Nimic din toate acestea nu ne sunt străine nici  nouă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Care este parerea ta?

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării