30 iunie 2010

Zilele Octavian Goga, la Aleșd

În fiecare an o săptămînă în luna iunie este dedicată patronului spiritual al Bibliotecii Orăşeneşti din Aleşd, Octavian Goga. Acum evenimentul a ajuns la a 16-a editie.

Programul evenimentelor l-am pus intr-o postare anterioara . Remarcabil a fost medalionul literar-muzical "Octavian Goga - marele poet-profet", desfăşurat marţi, 8 iunie a.c., în sala de conferinţe a Centrului de afaceri din Aleşd.

Au fost prezentate date biografice şi aspecte tematice cuprinse în vasta sa operă. Momentul poetic a fost urmat de un recital de cântece pe versurile poetului, în interpretarea grupului vocal al C.T. "Alexandru Roman".

Ziua de joi, 10 iunie, a fost rezervată excursiei la Ciucea, pentru omagierea poetului la mausoleul ridicat în memoria sa. Delegaţia alcătuită din 20 de elevi, însoţiţi de d-nele prof. Olimpia Pustzai, Corina Lele Ionescu şi d-nele bibliotecare Georgeta Ardelean, Tamara Urs Hadadea, Silvia Koşa şi Alb Denisa, a fost întâmpinată cu căldură de d-nul But Aurel, director, şi întregul personal al Complexului muz

eal. S-a vizitat Muzeul Memorial Goga şi Ady Endre, după care s-a depus o jerbă de flori la mausoleu şi s-a prezentat un moment emoţionant de muzică şi poezie.


Jur-împrejur e largul care cântă,

E soare-n cer, e sărbătoare sfântă,
Şi-n vreme ce mi-a amuţit pământul
Fiorul păcii-n suflet mi se lasă,
Eternităţi îmi flutură veşmântul;
Simt Dumnezeu cum mă primeşte-n casă...(din larg)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Care este parerea ta?

Animalele prietenoase la Filiala Decebal

Joi, 21 martie 2024, am pus în "vitrină" a doua expoziție din acest an, formată din nouă desene realizate de copiii de la Grădiniț...

Wikipedia

Rezultatele căutării