15 mai 2011

Conferinta BiblioPublica - Baia Mare

    Conferinta ANBPR  a avut loc in perioada 12-14 Mai 2011 la Baia Mare. Tema  Conferinţei BiblioPublica, a fost  „Modele de voluntariat în biblioteca publică”. Evenimentul a adus în atenția națională importanța și implicațiile acțiunilor de voluntariat în bibliotecile publice.


    Toata conferința este prezentata de colegii noștri de la Baia Mare pe blogul conferinței , mai mult conferința a fost transmisă on line pe toată durata ei, putând fi vizionată de oriunde .

    Dintre prezentări mi-a părut utilă interventia doamnei Hermina Anghelescu despre necesitatea de a ne ocupa in mod special de adolescenti , in descrierea sistemului Tinread mi-a placut faptul ca este un sistem deschis unde utilizatorii pot contribui la bazele de date interne cu adnotări, privat sau prin logare.Am ascultat prezentarea si am exersat in holul bibliotecii- pe aparatul adus de Document Imaging System , aparat de digitizare si prelucrarea imaginilor.




Tema conferintei - Voluntariatul, a fost abordată in forme diferite, a prezentat experiente diferite, toate foarte valoroase cu putere de exemplu de bune practici.
Abstractul prezentarilor poate fi parcurs pe blogul conferintei.

Tot in prima zi a conferinței a fost lansat Ghidul de bune practici în situații de risc pentru uzul bibliotecilor publice.Ghidul poate fi descarcat de la adresa http://www.biblionet.ro/show/index/k/328/w/+risc
Ghidul a fost realizat de Grupul Impact, grup constituit din coordonatori județeni ai proiectului Biblionet și creat prin inițiativa și cu susținerea IREX Romania si ANBPR.

In gala de premiere Premiile ANBPR 2010 doamna director Ligia Mirisan a primit o diploma de excelenta pentru organizarea Cafenelei ANBPR de la Oradea.

In biblioteca din Baia Mare mi-au mai placut multe alte lucruri: maratonul meștesugurilor, biblioteca in intregime, forfota de copii la ludoteca, amenajarea spațiilor, programele care se desfasurau in biblioteca in paralel cu conferinta, cele 2 jocuri mari de sah din holul bibliotecii, acvariile uriase puncte de atractie pentru copii. Mi-au placut panourile de orientare în bibliotecă, care descriu serviciile sectiilor in care se intra, mi-a placut foarte mult brosura Note de lectura- ghid pentru cititori facuta de bibliotecarii serviciului de imprumut carte pentru adulti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Care este parerea ta?

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării