28 decembrie 2011

“Împreună împotriva violenţei”.


La Biblioteca Comunală Mădăras zilele de 6 şi 8 decembrie 2011 au fost dedicate lucrărilor de atelier şi discuţiilor pe tema “Împreună împotriva violenţei”.
            Împreună cu cei 40 de copii care participă la repetiţiile de la dansuri populare am colorat imagini de Crăciun, imagini de iarnă şi am confecţionat câteva ornamente pentru brad.
            Totul s-a desfăşurat într-o atmosferă de sărbătoare. În timp ce lucrau copiii ascultau colinde sau colindau chiar ei.
            La un moment cei mai mici s-au plictisit şi au început să vorbească. Unii dintre cei mari, mai îndrăzneţi din fire, au încercat să-i domolească folosind un ton ridicat sau chiar cuvinte urâte.
            Atunci am intervenit şi le-am atras atenţia asupra vocabularului şi tonului folosit. Le-am explicat că aceasta este violenţa verbală şi nu trebuie să o folosim pentru că putem obţine ceea ce vrem de la ei vorbindu-le frumos. Unii au fost de accord, alţii nu. Unii au crezut că numai atunci este vorba de violenţă în comportamentul lor când se bat sau se îmbrâncesc. Le-am spus că violenţa este de mai multe feluri şi atunci cei mai mari şi-au amintit că am mai discutat despre violenţă şi în 2010. Am făcut împreună o analiză a comportamentului lor la repetiţiile din acest an. Rezultatul a fost destul de bun, majoritatea nefolosind nici violenţa verbală şi nici cea fizică.
            Au fost surprişi când au aflat că le-am urmărit comportamentul întregul an. Am promisiuni că cei care mai folosesc încă unele tipuri de violenţă vor încerca să renunţe să o mai folosească.
           


            Cu desenele realizate am făcut o expoziţie unde am expus şi câteva icoane pictate pe sticlă de elevi de la S08 Mădăras în timpul orelor de religie sub îndrumarea d-nei profesoare de religie.
            Acestea au fost admirate de copiii de la GPN Mădăras care au venit cu colinda la bibliotecă în 19 decembrie şi de cei aproximativ 150 de spectatori prezenţi la spectacolul din 22 decembrie de la Căminul Cultural Mădăras, spectacol organizat de Ansamblul folcloric
“Cununiţa” împreună cu S08 Mădăras.
           


                                                                                                                      Bibliotecar
                                                                                                                   Marinela Aristan

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării