8 decembrie 2012

O seara de film in biblioteca

Săptămâna asta mi-am petrecut seara de vineri in biblioteca.
Paralel se desfasurau doua intâlniri, cineclubul Marienbad, al sectiei de adulti și o intalnire mai speciala a asociatiei Waldorf Oradea.

Zilele astea suntem și in campania antiviolență care se intinde din 26 noiembrie pana in 10 decembrie, și am profitat de ocazie sa discutăm la cineclub despre violenta in filme.
Grup eterogen păreri eterogene- ”violenta din filme nu ne influențează, știm că ce se întâmplă acolo nu este real, punem un firewall” spune un tânăr participant.
”Nu ne deranjează ca din filmele lui Pasolini se scurge violența și sadismul dus la extrem. Rolul nostru e să privim și apoi să nu aprobăm.” Da , dacă avem discernământul și educația pentru a face asta.
Și totuși aici nu vorbim de violența filmelor în care  actorii   bat de rup pe oricine iese în cale, care e de multe ori ilară. Aici mi se pare mai periculos  jocul la care ne supun  regizorii puternici, care au forță în transmiterea imaginilor și mesajelor, și care oarecum reușesc să te pună în rezonanță cu ceea ce se întâmplă pe ecran. Există  multe filme în care se descriu traume ale societății noastre actuale, depresii,  frici, groază- și care nu dau soluții lăsând angoase și spaime în sufletul privitorului.

Eu de exemplu nu am firewall din setările inițiale, și sunt filme sau imagini pe care nu le pot suporta.
Dar am liber arbitru și pot să aleg, mă expun la astfel de traume sau nu. 
În final e important să rămân credincios sufletului meu, să îl ascult și chiar dacă o lume întreagă spune- ce chestie genială este, iar sufletul meu spune - atenție, nu e ceva ok, eu îmi voi asculta sufletul și rămâne la alegerea fiecăruia dintre noi să o facă.

Filmul vizionat fost și el o surpriză  Zabriskie point al regizorului Italian Michelangelo Antonioni ; muzica  formației engleze Pink Floyd. Fiecare dintre cei care a vizionat filmul a fost impresionat de altceva.
Dialogul a adus la un loc multe puncte de vedere. Foarte frumos, un spațiu în care să te simți liber să spui ce ți-a plăcut sau pur și simplu că nu ți-a plăcut nimic.
Dialogul a fost condus de Mirela Petronie, șefa sectiei de adulți inițiatoarea cineclubului. 
E cu adevărat o opțiune interesantă să-ți petreci serile de vineri la cineclubul Marienbad.

A consemnat, Delia Pantea

Animalele prietenoase la Filiala Decebal

Joi, 21 martie 2024, am pus în "vitrină" a doua expoziție din acest an, formată din nouă desene realizate de copiii de la Grădiniț...

Wikipedia

Rezultatele căutării