25 mai 2016

In memoriam Teodor Neș



         Din mai 1992 biblioteca publică din Salonta poartă numele lui Teodor Neș, personalitate marcantă a învățământului și culturii bihorene în perioada interbelică. Marți, 24 mai 2016 la bibliotecă s-a desfășurat un program dedicat memoriei patronului ei spiritual.
         Au fost prezenți elevii clasei a VII-a D de la Colegiul Național „Teodor Neș“, însoțiți de diriginta lor, doamna prof. Luncan Paraschiva, căreia îi mulțumim pentru colaborare. A fost alături de noi și doamna Vereș Maria, fosta noastră colegă bibliotecară, acum pensionară.
         Cu ajutorul imaginilor am prezentat viața și activitatea acestui mare fiu al Bihorului, Teodor Neș (26 martie 1891, Mădăras – 29 mai 1975, București).


         Elevul Burada Cosmin a citit un fragment din „Autobiografie“, din care am aflat cum a ajuns copilul din Mădăras la școala reformată din Salonta. La această școală Teodor Neș a studiat epopeea Toldi în 12 cânturi a marelui poet epic maghiar Arany János. Acest aspect am aflat prin intermediului elevei Huciu Otilia Denisa. Prologul la Toldi a fost prezentat de Varga Barbara, iar Cântui întâi de Bődi Vivien.
         La finalul programului ne-am deplasat la bustul din apropiere, care este opera sculptorului orădean Corneliu Durgheu, și am depus o coroană de flori.
         Activitatea a fost onorată de prezența domnului primar, Török László. Printre problemele legate de organizarea Zilelor Salontane – care se vor deșfășura la sfârșitul acestei săptămâni – domnia sa și-a găsit timp să fie alături de noi.


                                                                           Rugină Irina

                                                                  bibliotecar responsabil

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării