6 septembrie 2010

Cursul de dezvoltarea serviciilor de biblioteca.

Am avut sansa sa fiu invitata la cursul pilot de Dezvoltare a Serviciilor de Biblioteca care a avut loc la Busteni intre 23-27 august 2010. Curs propus de ANPBR.


In ultima zi am fost intrebati care sunt primele 3 lucruri pe care le vom face cand vom ajunge acasa , consecinta a celor cinci zile de training.
Lista mea continea: impartasirea impresiilor, ceea ce fac acum cu voi toti; reinnoirea regulamentului de biblioteca si crearea unui blog al bibliotecii comunale Santandrei, a carei bibliotecar sunt.

Impresii despre curs deci:
• Intens- programul a fost continuu si solicitant .
• Oarecum frustrant- datorita referirilor foarte dese la occident si la bibliotecile mari. In conditii normale nu deschizi atat de des usa spre viziunea unor biblioteci ultramoderne straine si nu parcurgi atat de minutios amanunte interesante doar pentru bibliotecarii din bibliotecile mari.
• Eu ma confrunt cu obtuzitatea si lipsa de educatie locala si alaturi de scoala incerc sa fac biblioteca un centru educational complementar deci voi avea intotdeauna restrictii de organizare in servicii.
• Am vorbit despre alfabetizarea informationala iar eu ma intalnesc zilnic cu analfabetismul clasic.
• „Cursul spera sa contribuie la schimbarea perceptiei societatii fata de bibliotecar”
Dupa mine acest deziderat inseamna lucruri diferite pentru o biblioteca comunala , fata de una oraseneasca sau una judeteana si sper sa pot sa extrag cateva elemente care sa ma ajute.
Mi-ar fi placut sa se insiste mai mult pe aplicatii – blogul fiind una dintre cele mai necesare.
• Din experientele povestite de colegii din alte judete o sa incerc sa aplic si eu cate ceva .
• Pentru ca pe blogul de exercitii al cursului cativa colegi au postat trairile palariilor lor aici puteti vedea si palaria mea neagra.Pentru un bibliotecar comunal exista si zile din astea.

Bibliotecar Ramona Durdeu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Care este parerea ta?

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării