5 februarie 2020

Întâlnirile de miercuri

                     Azi, 5 februarie 2020, clubul de poezie s-a întâlnit pentru a continua frumoasa tradiție de comemorare a poeților noștri. Am citit din creația lui Grigore Vieru ( n. 14 februarie 1935- 18 ianuarie 2009): din poezia pentru copii, poezia dedicată mamei, dar și din poezia de dragoste. Sursa poeziei lui Grigore Vieru este viața în toată complexitatea ei: copilăria, bucuria tinerească, neliniștea și suferința iubirii absolute. Grigore Vieru a iubit limba română: "Sunt fericit că scriu în limba română... A scrie în română este ca și cum Dumnezeu te-ar închide în ochiul său, de unde vezi întreg Universul, chiar dacă Dumnezeu îl ține închis, de teamă să nu te scape jos...” 

În limba ta
    de Grigore Vieru

În aceeași limbă
Toată lumea plânge,
În aceeași limbă 
Râde un pământ,
Ci doar în limba ta
Durerea poți s-o mângâi,
iar bucuria
S-o preschimbi în cânt.

În limba ta 
Ți-e dor de mama,
Și vinul e mai vin,
Și prânzul e mai prânz.
Și doar în limba ta
Poți râde singur,
Și tot în limba ta 
Te poți opri din plâns.

Iar de nu poți 
Nici plânge și nici râde,
Când nu poți mângâia
Și nici cânta,
Cu-al tău pământ,
Cu cerul tău în față,
Tu taci atunce
Tot în limba ta.

           D-nul Heteș ne-a recitat din ultimele sale creații. Din volumele Florile spiritului liber și Toamna inimii mele am selectat câteva versuri: 

Povestea mea,
Povestea lor, Poveste veche,
Poveste spusă de atâtea ori...
Începe seara
Și se sfârșește-n zori:
Poveste spusă și respusă
femeilor ce îmi făcură patul,
ce le-ntâlnii de-a lungul și de-a latul
Singurei povești adevărate: viața.
Doar viața nu se sfârșește dimineața.

          D-na Săteanu ne-a informat despre evenimentele culturale ce vor avea loc în luna februarie, dar am discutat și despre proiectele viitoare ale clubului nostru. În luna martie vă invităm la o ediție specială dedicată Zilei Internaționale a femeii. Invitat de onoare și de suflet: d-l prof. Ioan Fluieraș.
           Vă așteptăm cu drag.












Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării