26 februarie 2020

Ziua Internațională a basmului la filiala Dacia

Ziua Internațională a basmului sau cum să transformăm o zi obișnuită într-un basm.


         Ultimele zile de iarnă calendaristică vin cu ploi și vreme rece. Dar noi suntem în așteptarea  primăverii și pentru grăbi timpul frumos, am citit împreună din cartea Zânele Anotimpurilor și Cartea cu zâmbet de copil (de Ligia Cristina Florea). În acest fel am ajuns în regatul primăverii unde ne aștepta Legenda Mărțișorului. Știți voi, acel băiat frumos și curajos care s-a luptat cu Zmeul cel rău pentru a elibera soarele. Iar din rănile lui s-a prelins sângele roșu pe zăpada albă și așa a apărut primul mărțișor.

       Copii au confecționat împreună cu doamnele educatoare (Maria Irimuș și Sanda Caba) câte un mărțișor pentru mama. Mi-au cântat și un cântecel pe care îl repetă în mare taină pentru ziua mamei. 




Imagini pentru balul florilor carte
        Balul florilor este o altă carte din biblioteca noastră pe care am răsfoit-o. În ziua în care florile au organizat un bal, deși n-au fost invitați, domnul Conopidă și domnișoara Morcov se duc la petrecere. Sala e plină de miresme și răsună de cântece. Domnul Levănțică, parfumat și elegant, dansează cu o Roză răpitoare, rotindu-se prin toată sala. La sosirea invitaților, florile sunt revoltate: n-au mai văzut asemenea îndrăzneală din partea legumelor. Rămâne de văzut cum se vor înțelege florile și legumele până la final.

          A fost o vizită foarte frumoasă și plăcută. Ne vedem săptămâna viitoare pentru noi aventuri în lumea poveștilor.



Am citit și poezii despre mama.

Mama
Sus, pe cer, sunt multe stele.
Pe pământ sunt floricele,
Dar niciuna dintre ele
Nu-i ca ochii mamei mele.
Fiecare pui
Are mama lui
Și eu tot așa
Am mămica mea!


Mama
 de Grigore Vieru
Foicică dulce poamă,
Toată lumea are mamă:
Mielul, iedul, ursulică,
Puiul cel de rândunică.
Fuge noaptea și dispare,
La tot puiul bine-i pare,
Că din nou e dimineață
Și-și vede maica la față.

Toate cărțile pe care le-am folosit la această activitate se găsesc în filiala Dacia și se pot împrumuta.
Vă așteptăm cu drag.

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării