9 decembrie 2010

Impreuna împotriva violenţei- biblioteca Madaras

De la inceputul campaniei , m-am gandit la un exercitiu practic organizat cu copiii din trupa din "Ansamblul folcloric Cununita" a comunei Madaras- " zi fara violenta verbala - 7 decembrie 2010"
Copii , un grup  40 cu varste intre 7 si 17 ani-sunt si cititori fideli ai bibliotecii .
Pregatirea pentru aceasta zi speciala am inceput sa o fac din momentul stabilirii programului. Am spus intregului grup despre intentiile mele, am incercat sa vad daca constientizeaza amploarea fenomenului de violenta verbala in scoala , pe strada sau in grupurile din care fac parte.
Ziua de 7 decembrie a inceput cu recapitularea  temei  de lucru- violenta verbala- Am vorbit despre ton, despre moduri de adresare si despre fatpul ca si un nu spus in ciuda, pe un anumit ton , poate sa aiba repercusiuni atat la scoala cat si in gruprurile din  care fac parte.Copiii mai mari au dat exemple, copiii mai mici au forst rugati sa recunoasca diferite forme de violenta in ansambul din care fac parte.Fetele mai mari au tras concluzia : daca intr-un mediu folosim cuvinte grosolane urmarea va fi ca vom fi tratati cu acelasi ton si acelasi tip de cuvinte.

Exercitiul practic a constat in a incerca sa nu folosim pe toata durata repetitiei, nici noi adultii nici ei copiii intre ei , paleta curenta de injurii colegiale .
Pe fetisoarele lor se vedea efortul cu care se abtineau stiindu-se monitorizati.
Tentatia exista - era foarte clar-cuvintele tari care sa arate superioritatea unora fata de altii, sau intoleranta la micile greseli , erau acolo gata sa izbucneasca.

Concluzia este  ca SE POATE. 90% s-au abtinut  iar la final au promis sa incerce sa se comporte la fel si la urmatoarele intalniri si chiar la scoala.

Bibliotecar Marinela Aristan

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării