14 martie 2019

Cu autobusul magic in corpul uman II




Azi, 13.03.2019 am continuat periplul nostru ajutați de „Autobuzul Magic” care de această dată ne-a purtat până la inimă, ne-a dus la plămâni , călătorind prin intermediul sângelui și nu în ultimul rând prin intermediul imaginației susținută de desenele și textele minunatei cărți..

Periplului nostru i s-a mai alăturat încă o studentă, a treia, de la PPS pe nume Lascu Loredana.

Am început cea de a doua întâlnire cu un joc care să ne amintească de prima întâlnire și care să consolideze tot ce am aflat până în acest moment. Astfel, am extras bilețele cu organele aflate la cap și le-am așezat pe planșa manechin. Am mers chiar mai departe cu jocul nostru și am stabilit pentru fiecare din acestea și funcția specifică.

Pentru că am vorbit despre alimente, categorii de alimente, influența și contribuția lor la sănătatea sau nesănătatea noastră a oamenilor, copiii au primit o fișă de lucru prin care și-au putut testa cunoștințele dobândite cu o săptămână în urmă. Ei au avut de clasificat printr-o culoare alimentul sau grupul de alimente în alimente sănătoase, nesănătoase, mai puțin nesănătoase.

După ce ne-am distrat, am vrut să vedem ce s-a mai întâmplat cu copiii din autobuzul magic și ce a mai făcut Arnold. Copiii au ajuns în stomac unde sucul gastric izbea geamurile autobuzului după care doamna Frizzle a condus autobuzul spre intestinul subțire. Astfel copiii au putut afla ce se întâmplă în intestinul subțire, cum arată acesta pe interior și care este rolul lui. Apoi autobuzul a urmat drumul moleculelor alimentare către sânge. Speriați, uimiți copiii priveau de la geamuri cum arată eritrocitele, trombocitele și chiar au văzut o leucocită în acțiune. La un moment dat chiar i-a urmărit o leucocită! Ca să scape de ea, doamna Frizzle a hotărât să deschidă ușile autobuzului îndemnând copiii să se prindă de către o globulă de sânge ( eritrocită). Eritrocitele i-au purtat până la inimă și apoi până la plămâni. Multe, multe lucruri au văzut aici! Multe, multe lucruri am aflat astfel și noi, cititorii acestei cărți!

 
Și pentru că am parcurs 2 treimi din carte și pentru că avem cu noi 3 studente frumoase și deștepte am profitat de toate acestea și le-am pus să ne spună câteva curiozități legate de tot ce am aflat în aceste două activități. Astfel am aflat că: 
- râsul este un remediu împotriva bolilor de inimă, iar persoanele care râd des se aleg cu 20% mai mult sânge pompat către celule.
- inima este un pic mai mare ca un pumn strans
- viteza cu care aerul este eliminat în timpul unui strănut este de cel putin160 de kilometri pe oră
- acidul gastric pe care stomacul omului îl elimină este atât de puternic încât ar putea descompune o lama de ras.
Multe lucruri am făcut și multe lucruri am aflat și de data aceasta! Așteptăm cu nerăbdare și următoarea întâlnire cu domnișoara Frizzle și cu Arnold!

SEMNAT: Elevii integrați din Școala Gimnazială nr 11 Oradea









8 aprilie - Ziua romilor

Activități și povești de Ziua romilor și Săptămâna verde la biblioteca comunală din Sântandrei. Ramona Durdeu a fost gazdă și ne-a implicat ...

Wikipedia

Rezultatele căutării