15 martie 2019

Femei speciale

O alta carte in care sunt prezente femei speciale este o carte despre potentialul si performantele oamenilor cu dizabilitati:  „Personalitati cu handicap care au influentat istoria” un proiect al Fundatiei Licinium din 2011.

Cartea cuprinde biografiile a 100 de personalitati cu handicap care, de-a lungul vremii, au influentat istoria si povesti ale tinerilor cu potential din Romania care au reusit sa atinga performanta in activitatea lor, in ciuda dizabilitatilor lor. Bencze Marta Iozefina, autoarea cartii este  ea insasi o persoana cu deficiente.

Femei speciale de-a lungul istoriei  gasim in cart artiste, scriitoare, actrite, cu dizabilitati din nastere sau dobandite prin accidente, care au ajuns  prin activitatea lor  pe scena publica.
O romanca de-a noastra- Mariana Mihoc , a dobandit dizabilitatea ca rezultat al violentei domestice, dar a reusit sa devina o voce in  organizarea asociativa a persoanelor cu handicap.
Helen Keller, nascuta in 1880, surda si oarba de la doi ani a inventat limbajul pentru nevazatorii surzi. A facut facultate , a terminat " cum laude" . Mai amintim din  cartile scrise de ea- " Calea mea din intuneric" " Lumea mea" " Religia mea" .
" A merge cu un prieten prin intuneric este mult mai bine decat a merge singur prin lumina"

Toate povestile sunt dramatice si te lasa cu un gust amar referitor la propia evolutie: eu care sunt intreg  ce am facut , cum am reusit sa schimb ceva in jurul meu in bine?

Gasim la pagina 130 pe  Ioana Elena Ciobanu, tanara cu sindrom down care in ultimii 20 de ani a fost o partenera de nadejde a Bibliotecii Judetene Bihor.

Iar primele pagini ne arata ca scriitori culmi ale genului  artistic pe care l-au creat  au avut cate o dizabilitate-
Dickens Flaubert, Caroll,Alfred Nobel,Creanga,  si Dostoievski aveau epilepsie .

Roosvelt care era in scau rulant  spune- " Oamenii nu sunt prizonierii sortii , ci doar ai propriei minti" 

Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării