15 octombrie 2012

Ziua mondiala a animalelor


In fiecare an, la 4 octombrie este sarbatorita Ziua Mondiala a Animalelor, instituita de Organizatia Internationala pentru Protectia Animalelor in 1931, in memoria Sfantului Francisc de Assisi (1182-1226), intemeietorul Ordinului Franciscan si protectorul animalelor.
Ziua Mondiala a Animalelor este o zi speciala dedicata vietii animalelor si legaturii noastre cu ele. Aceasta sarbatoare recunoaste locul pe care animalele il au in viata noastra. Atat cele de companie, care ne sunt alaturi si ne aduc bucurie in fiecare zi, cat si toate celelalte animale de pe Pamant care nu sunt in preajma noastra, dar au nevoie de noi.
Initiata in 1931 la Florenta ca modalitate de a face cunoscuta situatia speciilor aflate in pericol, Ziua Mondiala a Animalelor a ajuns cu timpul sa fie celebrata pretutindeni pe glob ca zi a tuturor animalelor.

Impreuna cu prescolarii de la GPN Madaras am desfasurat activitatea “Fiecare animal trebuie ocrotit si ingrijit”. Am discutat despre animalele domestice, salbatice dar si despre animalele care traiesc la zoo. Copiii au dat exemple, apoi le-am prezentat cateva ilustratii cu animale.

Am vorbit si despre animalele de companie. Am amintit cateva titluri de povesti in care eroii sunt animale: “Punguta cu doi bani”, “Cei trei purcelusi”, “Motanul incaltat” s.a.

D-na educatoare le-a citit poezia “Tanu” de Elena Farago.









La final au primit fisa de lucru sa coloreze pisica sau catelul. Lucrarile vor fi expuse in biblioteca.

Bibliotecar Aristan Marinela


Șezătoare în postul mare

  Ieri 18 aprilie 2023 a avut loc ultima ediție din aprilie a Șezătorii de la bibliotecă. In luna aprilie am avut trei întâlniri în care împ...

Wikipedia

Rezultatele căutării